Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Dominar les diferents tècniques per a la presa de decisions empresarials i aplicar la més adequada en cada context.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA |
1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions i administració d'empreses
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals
1.5. Anàlisi de la informació financera |
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
2.1. Jocs de negoci |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
9 |
18 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
28 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
Proves orals |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
Atenció personalitzada |
Tutories i atenció als estudiants |
Descripció |
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de 5 hores setmanals.
Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Resultats en el joc de negocis |
20% |
Proves orals |
|
Prova oral en grup al finalitzar el joc |
20% |
Altres |
|
Informe inicial. Objectius simulador Informe seguiment i final. Situació competitiva de l'empresa i decisions |
20%
40%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació de l'estudiant en primera convocatòria s'obtindrà a partir de dos informes, una prova oral final i els resultats del joc. 1º Informe inicial té un pes d'un 20% a la nota i el final del 40% 2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota 3º Al finalitzar el simulador es presentarà oralment un treball en grup per a explicar com s'ha desenvolupat el simulador. Això té un pes d'un 20% a la nota En segona convocatòria es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador amb un pes del 100% a la nota |
Bàsica |
|
Leon, O.G., Análisis de Decisiones,
McGraw-Hill, 1994 Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán
Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios
Múltiples, Pirámide, 1995 Díez de Castro, J., Redondo López, C.,
Administración de Empresas, Pirámide, 1996 Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de
Decisiones, Delta, 2004
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión
2000, 2000 |
Complementària |
|
- León, O.G. (2007), Tomar
Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. - Rajagolapan, N.,
Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical
review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384. - Schwenk, C. (1995),
“Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493. -
Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en
TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|