DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) SIMULACIÓ EMPRESARIAL Codi 16665106
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Adreça electrònica anabeatriz.hernandez@urv.cat
Professors/es
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripció general i informació rellevant S'estudien les tècniques disponibles a la direcció estratègica de l'empresa per tal de facilitar el procés de decisió i pràctiques amb eines de simulació, concretament amb un joc de negocis.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Dominar les diferents tècniques per a la presa de decisions empresarials i aplicar la més adequada en cada context.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA 1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions i administració d'empreses
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals
1.5. Anàlisi de la informació financera
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL 2.1. Jocs de negoci

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CT2
5 10 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT2
CT3
CT4
9 9 18
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A2
CT2
CT3
CT4
28 28 56
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves pràctiques
A2
CT4
3 3 6
Proves orals
A2
3 3 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió d'introducció i presentació de la assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis
Atenció personalitzada Tutories i atenció als estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de 5 hores setmanals. Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
A2
CT4
Resultats en el joc de negocis 20%
Proves orals
A2
Prova oral en grup al finalitzar el joc 20%
Altres  

Informe inicial. Objectius simulador Informe seguiment i final. Situació competitiva de l'empresa i decisions

20%

40%


 
Altres comentaris i segona convocatòria

La qualificació de l'estudiant en primera convocatòria s'obtindrà a partir de dos informes, una prova oral final i els resultats del joc.

1º Informe inicial té un pes d'un 20% a la nota i el final del 40%

2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota

3º Al finalitzar el simulador es presentarà oralment un treball en grup per a explicar com s'ha desenvolupat el simulador. Això té un pes d'un 20% a la nota

En segona convocatòria es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador amb un pes del 100% a la nota


Fonts d'informació

Bàsica

Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004

Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000    

Complementària

-     León, O.G. (2007), Tomar Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill.

-       Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384.

-       Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493.

-       Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent