Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Dominar les diferents tècniques per a la presa de decisions empresarials i aplicar la més adequada en cada context.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA |
1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions en la direcció estratègica
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals i divisions de l'empresa
1.5. Anàlisi de la informació financera |
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
2.1. Jocs de negoci
2.2. Cesim Global Challenge com joc de negoci integral |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
9 |
18 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
28 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
Proves orals |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
Atenció personalitzada |
Tutories i atenció als estudiants |
Descripció |
La comunicació entre estudiants i professor es podrà realitzar tant per correu electrònic com a través del fòrum del simulador. El moodle també s'utilitzarà, especialment per posar a l'abast dels estudiants tota la documentació rellevant de l'assignatura. L'horari d'atenció a l'estudiant serà els dilluns i dimarts de 14:00 a 17:00 hores. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Resultats en el joc de negocis |
20% |
Proves orals |
|
Prova oral en grup al finalitzar el joc |
20% |
Altres |
|
Informe inicial. Objectius simulador Informe seguiment i final. Situació competitiva de l'empresa i decisions |
20%
40%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria es procedirà a aplicar un sistema d'avaluació contínua on les normes d'avaluació a aplicar són les següents: 1º Els estudiants presentaran tres informes escrits denominats informe inicial, de seguiment i final, amb un pes en la nota de 20% respectivament. Aquests informes també seran presentats pels equips de forma oral a l'aula, exposicions a les quals també correspondrà un 20% de la nota. 2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota i es determinarà a través de la situació economicofinancera de l'empresa en finalitzar el simulador.
En segona convocatòria, per als estudiants que no hagin pogut participar en l'avaluació contínua, o que no hagin aconseguit un resultat satisfactori, es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador i la interpretació dels seus resultats, amb un pes del 100% a la nota. |
Bàsica |
|
Bàsica: Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez
Sánchez, A.E. (1995). Decisiones
Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide.
Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología
para la Toma de Decisiones, Delta. Hammond, J.S., Keeney, R.L.,
Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000. Consulta de trabajos publicados en la
revista internacional Simulation & Gaming. |
Complementària |
|
Complementària: León, O.G. (2007). Tomar Decisiones Difíciles, McGraw-Hill. Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384. Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493. Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|