Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
| | A5 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PARTE 1. SISTEMAS DE COSTES y LITERATURA |
TEMA 1. LA CONTABILIDAD DE GESTIÓN
1. Introducción a la contabilidad de gestión
2. Conceptos básicos de contabilidad de gestión
3. Sistemas de determinación de costes
4. Literatura científica en contabilidad de costes
TEMA 2. ABC i TIME DRIVEN ABC
1. Introducción al sistema ABC
Conceptos clave.
2. Clasificación de actividades
3. Fases de la determinación de costes según el ABC.
4. Casos prácticos ABC y casos reales |
PARTE 2. ACTIVITY BASED COSTING (ABC) |
TEMA 3. EVOLUCIÓN DE LA INVESTIGACIÓN SOBRE ABC
1. introducción
2. Metodología del estudio de casos en el Activity Based Costing (ABC)
3. Exito y fracaso del ABC
4. Investigaciones alternativas sobre ABC
5. Time driven ABC |
PARTE 3. INDICADORES EMPRESARIALES Y CMI |
TEMA 4. INDICADORES EMPRESARIALES Y CMI
1. Introducción
2. Análisis de ratios. Tipología
3. CMI. Perspectivas e indicadores de gestión
4. Literatura sobre CMI |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
4 |
7 |
Treballs |
|
6 |
23 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividades orientadas a tomar contacto y recoger información Presentación de los contenidos de la asignatura y de la metodología de evaluación. |
Sessió Magistral |
Exposición de los diferentes contenidos del temario de la asignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulación, resolución y debate de algún problema/ejercicio de un tema de la asignatura |
Presentacions / exposicions |
Defensa en grupo del/de los trabajo/s elaborado/s para la asignatura ante el resto de compañeros del aula. |
Treballs |
Trabajo/s en grupo sobre los contenidos de la asignatura |
Atenció personalitzada |
Espacio de consulta tanto a nivel individual por las dudas que puedan surgir a un estudiante en el seguimiento de la asignatura, como a nivel de grupo para supervisar el avance del trabajo y realizar recomendaciones. |
Descripció |
Espacio de consulta tanto a nivel individual por las dudas que puedan surgir a un estudiante en el seguimiento de la asignatura, como a nivel de grupo para supervisar el avance del trabajo y realizar recomendaciones. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Defensa en grupo del/de los trabajo/s realizado/s |
20% |
Treballs |
|
Realización de trabajo/s en grupo siguiendo las indicaciones facilitadas. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Ejercicios prácticos resueltos en clase por el alumno |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Pruebas objetivas de tipo test sobre diferentes temas estudiados |
30% |
Altres |
|
Participación en clase |
10%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el Moodle se especificarán los requisitos y las características del trabajo en grupo. En relación a la segunda convocatòria, el estudiante deberá entregar un trabajo siguiendo las especificaciones indicadas en el moodle al respecto (60%) y superar una prueba tipo test sobre los diferentes temas estudiados (40%). |
Bàsica |
Fullana, C. y Paredes, J.L., Manual de contabilidad de costes, Última edición disponible, Madrid, Delta
Rocafort Nicolau, A, Contabilidad de costes, fundamentos y ejercicios resueltos, Última edición disponible, Barcelona, Bresca
Sáez, A; Fernández, JA; Gutierrez, G., Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid, Vol. 1 y 2. McGraw-Hill
AECA, Documentos AECA de Contabilidad de Gestión, Última edición disponible,, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|