Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
| | A5 |
Aplicar diferents sistemes de costos i prendre consciència de la importància de la seva determinació així com dels indicadors de gestió com informació bàsica per a la gestió empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PARTE 1. SISTEMES DE COSTOS I LITERATURA |
TEMA 1. LA COMPTABILITAT DE GESTIÓ
1. Objectius de la comptabilitat de gestió
2. Conceptes relllevants de comptabilitat de gestió
3. Sistemes de determinació de costos
4. Literatura científica en comptabilitat de gestió
|
PARTE 2. ACTIVITY BASED COSTING (ABC) I TIME DRIVEN ABC (TDABC) |
TEMA 2. ACTIVITY BASED COSTING (ABC)
1. Objectius del sistema ABC
2. Conceptes clau
3. Classificació d'activitats
4. Fases de la determinació de costos segons l'ABC
5. Casos pràctics ABC i casos reales
TEMA 3. EVOLUCIÓ DE LA INVESTIGACIÓ SOBRE ABC. TIME DRIVEN ABC (TDABC)
1. Objectius del TDABC
2. Metodologia de l'estudi de casos a l'Activity Based Costing (ABC)
3. Èxit i fracàs de l'ABC
4. Investigacions sobre ABC
5. Time driven ABC
6. Casos pràctics TDABC |
PARTE 3. INDICADORES EMPRESARIALES I CMI |
TEMA 4. INDICADORS EMPRESARIALS I CMI
1. Introducció
2. Anàlisi de ratios. Tipologia
3. CMI. Perspectives i indicadors de gestió
4. Literatura sobre CMI |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
14 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
4 |
7 |
Treballs |
|
7 |
22 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats orientades a prendre contacte i recollir informació.
Presentació dels continguts de l'assignatura i de la metodologia d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels diferents continguts del temari de l'assignatura |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, resolució i debat d'algun problema/exercici de diferents temes de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Defensa en grup del/dels treball/s elaborat/s per a l'assignatura davant la resta de companys de l'aula. |
Treballs |
Treball/s en grup sobre els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Espai de consulta tant a nivell individual pels dubtes que puguin sorgir a un estudiant en el seguiment de l'assignatura, com a nivell de grup per a supervisar l'avenç del treball i realitzar recomanacions. |
Descripció |
Espai de consulta tant a nivell individual pels dubtes que puguin sorgir a un estudiant en el seguiment de l'assignatura, com a nivell de grup per supervisar l'avanç del treball i realitzar recomanacions. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Defensa en grup del / dels treball / s realitzat / s |
20% |
Treballs |
|
Realització de treball/s en grup seguint les indicacions facilitades. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis pràctics resolts a classe per l'alumne |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives de tipus test sobre diferents temes estudiats |
30% |
Altres |
|
Participació a classe |
10%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el Moodle se especificarán los requisitos y las características del trabajo en grupo. En relación a la segunda convocatòria, el estudiante deberá entregar un trabajo siguiendo las especificaciones indicadas en el moodle al respecto (60%) y superar una prueba tipo test sobre los diferentes temas estudiados (40%). |
Bàsica |
Fullana, C. y Paredes, J.L., Manual de contabilidad de costes, Última edición disponible, Madrid, Delta
Rocafort Nicolau, A, Contabilidad de costes, fundamentos y ejercicios resueltos, Última edición disponible, Barcelona, Bresca
Sáez, A; Fernández, JA; Gutierrez, G., Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid, Vol. 1 y 2. McGraw-Hill
AECA, Documentos AECA de Contabilidad de Gestión, Última edición disponible, Madrid
Castello Taliani, E. y Lizcano Álvarez, J., El sistema de gestión y de costes basado en las actividades, Última edición disponible, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|