Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A4 |
Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Autodescubrir el nivell de competencies personals que habiliten per emprendre projectes pròpis.
Treballar les habilitats dels emprenedors, aprendre a identificar-les i a millorar-les.
| | A4 |
Conèixer la transcendència estratègica de l'emprenedoria, aprendre a desenvolupar un pla de negoci, analitzar la viabilitat d'un projecte empresarial i saber defensar-lo davant de possibles inversors.
Autodescubrir el nivell de competencies personals que habiliten per emprendre projectes pròpis.
| | A5 |
Conèixer la transcendència estratègica de l'emprenedoria, aprendre a desenvolupar un pla de negoci, analitzar la viabilitat d'un projecte empresarial i saber defensar-lo davant de possibles inversors.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'EMPRENEDORIA EN L'ACTUAL CONTEXT SOCIOCONÒMIC. |
. La necessitat d'emprendre
. La taxa d'activitat emprenedora
. Evolució de l'emprenedoria
. Característiques de l'emprenedoria actual
. Sectors de futur i filons de negoci |
TEMA 2. TIPOLOGIA D'EMPRENEDORIA |
. Ecosistema emprenedor
· Habilitats de l'emprenedor
· Potencialitats de l'emprenedor |
TEMA 3. CREATIVITAT, IDEA DE NEGOCI I INNOVACIÓ |
. Reflexions prèvies a la concepció del negoci
. La generació de la idea
. Definició estratègica de l'empresa
. Valoració de la idea
. Protecció del concepte |
TEMA 4. EL PLA D'EMPRESA |
. Què és i per què serveix el pla d'empresa
. Estructura i contingut del pla d'empresa
. Consells per a la preparació del pla d'empresa
. L'equip humà.
. La definició del mercat
. El pla de màrqueting
. El pla d'operacions
. El pla econòmic financer.
. Aspectes jurídics i fiscals de la nova empresa |
TEMA 5. EL PLA ECONÒMIC I FINANCER |
. El pla d'inversions
· El pla de finançament
· Estats comptables previsionals
· Viabilitat del projecte emprenedor |
TEMA 6. VALORACIÓ I FINANÇAMENT DE PROJECTES EMPRENEDORS |
· Tècniques de valoració
· Valoració de projectes en fase llavor
· Com valorar l'empresa en les diferents rondes d'inversió
· Fonts de finançament a l'abast de l'emprenedor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
22 |
32 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
20 |
24 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
4 |
3 |
7 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà una breu presentació de l'assignatura. Es definiran els objectius i la metodologia a seguir. Es constituiran grups de treball pel desenvolupament del treball pràctic. |
Sessió Magistral |
Cada tema serà presentat mitjançant sessió magistral. Cada sessió magistral anirà precedida d'un exercici inductiu amb caràcter lúdic, que estimularà la reflexió de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
L'estudiant haurà de resoldre diferents casos proposats:
1. Valorar un projecte emprenedor en les diferents fases de la seva creació: fase llavor, llançament i creixement.
2. Confeccionar un pla econòmic i financer d'un projecte emprenedor i determinar la seva viabilitat
|
Pràctiques de camp/sortides |
Es farà una sortida per visitar una incubadora innovadora i conèixer de primera mà els recursos que un emprenedor té al seu abast al nostre territori. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Alguns emprenedors de la demarcació explicaran la seva experiència en la creació d'empreses. Els estudiants podran resoldre els seus dubtes sobre els passos i dificultats que suposa dur a terme un projecte emprenedor. |
Atenció personalitzada |
Temps per a resoldre dubtes |
Descripció |
Atenció personalitzada
estudiant dins horari consultes: temps destinat a atendre i resoldre dubtes als
estudiants. Es faran al despatx del professor o a l'aula.Cas que sigui
necessari també es podran realitzar remotament per MsTeams. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Durant el curs es plantejaran dos casos a resoldre en grup per part dels estudiants. Cadascun dels casos tindrà un pes del 15% de la nota final. Una primer cas pràctic sobre la elaboració d'un pla econòmic i financer d'un projecte emprenedor, inclosa la viabilitat del projecte.
Un segon cas on els estudiants hauran de valorar el projecte emprenedor en les seves diferents fases i després de diferents rondes d'inversió. Les casos pràctics es realizarán amb l’ajut del full de càlcul Excel o similar |
30% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Un cop feta la visita a una incubadora del territori, cada estudiant haurà de respondre una serie de qüestions sobre el que s'ha après de la visita. |
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Es valorarà l'assistència i participació en les exposicions de casos reals per part d'emprenedors. |
10% |
Proves mixtes |
|
Prova final que combina preguntes tipus test, qüestions curtes i resolució de problemes. En aquesta prova s'avaluarà tot el temari de l'assingatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cas que l'estudiant no superi l'assignatura en primera convocatòria, en segona convocatòria es realitzarà una prova escrita. La qualificació final de l'assignatura serà la millor de les dues opcions següents: 1- La prova escrita realitzada en segona convocatòria suposa el 100% de la nota final 2- La prova escrita realitzada en segona convocatòria suposa el 50% de la nota final essent el 50% restant la qualificació obtinguda en els treballs realitzats durant el curs (pràctiques en aules d'informàtica, pràctiques de camp i casos d'èxit). |
Bàsica |
Álvaro Diez Avilés y Josep Maria Vallvé i Guionnet, El batacazo emprendedor: Aprende de nuestros errores y alcanza el éxito, , 2020
Jon Hoyos Iruarrizaga, Plan financiero para start-ups, , 2022
|
F.Campa
(coordinador)., Guía Pràctica per a la Creació de Empreses, Càtedra
d'Emprenedoria URV, 2009 Alejandro
Suarez Sánchez-Ocaña, Ha llegado la hora de montar tu empresa, Deusto, 2010 Javier
Inaraza, Lanzate ya!, Planeta Empresa, 2010 A.Aragon,
J.S.Baixauli, El reto de emprender: fctores clave, Civitas, 2010 F.
Trias de Bes, El llibre negre de l'emprenedor, Empresa Activa, 2007 J.L.Vázquez
Burguete, M.P. García, Pon en marcha tus ideas, Càtedra Bancaja Jóvenes
Emprendedores, 2010 Diversos
autors, Creació d'Empreses, ACCID, 2007 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|