DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) LIDERATGE I GESTIÓ DEL TALENT Codi 16665209
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
COTS PRADES, MARIA FONTCALDA
Adreça electrònica mariafontcalda.cots@urv.cat
Professors/es
COTS PRADES, MARIA FONTCALDA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura introdueix els principals processos relacionats amb el factor humà a les organitzacions, centrant-se en el de lideratge.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Adquirir habilitats per a un lideratge efectiu de grups i organitzacions.
 A4 Adquirir habilitats per a un lideratge efectiu de grups i organitzacions.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Gestió de persones i gestió del talent Definicions
Sistemes
Nivells
Agents
Aproximacions
Competències
Conceptes de lideratge Concepte de lideratge
Teories de lideratge
Estils de direcció
Processos de lideratge Presa de decisions
Resolució de conflictes
Delegació
Entrevistes
Aproximacions a la pràctica del lideratge Lideratge transaccional
Lideratge transformacional
Lideratge servidor
Lideratge autèntic
Lideratge invisible

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
Sessió Magistral
A5
CT6
15 0 15
Treballs
A5
CT6
6 30 36
Atenció personalitzada
0 1 1
 
Proves mixtes
A4
4 16 20
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Valoració dels coneixements previs dels participants en gestió i comportament organitzatiu.
Sessió Magistral S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiantat aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula, especialment en el cas d'estudiants sense experiència prèvia en estudis de gestió o comportament organitzatiu.
Treballs Al llarg de l'assignatura es proposaran una sèrie de treballs: uns s'hauran de preparar fora de l'aula i presentar-los a classe, i d'altres es proposaran i realitzaran durant les hores de classe.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes.

Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. Abans i després de les classes, en hores de consulta o per email (mireia.valverde@urv.cat). Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A5
CT6
Els continguts dels treballs, amb les seves dates i requisits, seran explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. 50%
Proves mixtes
A4
Examen final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. 40%
Altres   Participació activa a classe i en els grups de treballs. 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació de la segona convocatòria es determinarà a partir d'un examen i els exercicis presentats prèviament a aquesta.

Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà repetir o realitzar de nou.


Fonts d'informació

Bàsica Tracy, B., Leadership, Amacom, 2014
Ann, D. & Roache, M., Transformational Leadership Styles, Management Strategies, and Communication for Global Leaders, IGI Global, 2023
Dogru, C., Role of Human Resources for Inclusive Leadership, Workplace Diversity, and Equity in Organizations, IGI Global, 2023
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, London: Sage, 2011
Davies, B. & Brundrett, M., Developing successful leadership, Dordrecht : Springer Netherlands, 2010
Grünig, R. & Kühn, R., Successful decision-making: a systematic approach to complex problems, Berlin, Heidelberg : Springer, 2013
Storey, J., Leadership in Organizations current issues and key trends, London: Routledge, 2016
Yukl, G.A, Leadership in Organizations (8th ed.) Global Edition, Essex: Pearson, 2013
Moran, R.T.; Harris, P.R. & Moran, S.A., Managing cultural differences: global leadership strategies for cross-cultural business success (8th ed.), Amsterdam: Elsevier, 2011
Robbins, S.P. & Judge, T.A., Organizational Behavior, Global Edition (18th ed.), Essex: Pearson, 2018
Newstrom, J.W., Organizational Behavior: Human Behavior at Work (14th ed.), New York: McGraw Hill, 2015

Complementària http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/toc/leaa/13/5, Leadership, ,
House, R.J. et al., Culture, leadership, and organizations : the GLOBE study of 62 societies, Thousand Oaks: Sage, 2008
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, Florida: St. Lucie Press, 2003
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1935-262X, Journal of Leadership Studies, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1532-1088, Leadership in Action, ,
http://web.a.ebscohost.com.sabidi.urv.cat/ehost/command/detail?vid=0&sid=8cc3a16e-9472-4d93-, Leadership Quarterly, ,
Derungs, I., Trans-cultural leadership for transformation, New York: Palgrave McMillan, 2010

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
PROCÉS DE CONSULTORIA/16665210


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA AVANÇADA/16665101
HABILITATS DIRECTIVES/16665104
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent