DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) PROCÉS DE CONSULTORIA Codi 16665210
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CAMPA PLANAS, FERNANDO
Adreça electrònica fernando.campa@urv.cat
mariajesus.blasco@urv.cat
Professors/es
CAMPA PLANAS, FERNANDO
BLASCO PÉREZ, MARIA JESUS
Web
Descripció general i informació rellevant Procés de Consultoria pretén aportar a l’estudiant una introducció a l’activitat professional de la consultoria, tant externa com interna. L’assignatura planteja la pràctica de la consultoria com a procés, des de l’entrada a l’organització i la detecció de les necessitats del client fins a la conclusió de la relació consultor-empresa.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
 A3 Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
 A5 Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció a la consultoria

Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional
El procés de consultoria Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament
Els rols del consultor Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client
Els clients de la consultoria Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor?
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis
CT4
CT5
10 30 40
Sessió Magistral
A1
A3
A5
20 10 30
Atenció personalitzada
A1
1 0 1
 
Proves mixtes
A1
A3
A5
CT3
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis Consisteix en una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Aquesta activitats es faran a l’aula durant les hores de classe i, en alguns casos, s'hauran de portar preparades. Hi cal la participació activa de cada estudiant.
Sessió Magistral Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula
Atenció personalitzada Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip.

Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.


Atenció personalitzada
Descripció
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip. Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes. Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (fernando.campa@urv.cat).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CT4
CT5
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaràn assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic.
50%
Proves mixtes
A1
A3
A5
CT3
Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Examen individual escrit.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatoria serà un examen final sense considerar les proves i treballs de la primera convocatoria


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent