IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) CONSULTANCY PROCESSES Code 16665210
Study programme
Business Management (2016)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional First 2Q
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
CASTELLTORT PARERA, IVAN
E-mail ivan.castelltort@urv.cat
Lecturers
CASTELLTORT PARERA, IVAN
Web
General description and relevant information Procés de Consultoria pretén aportar a l’estudiant una introducció a l’activitat professional de la consultoria, tant externa com interna. L’assignatura planteja la pràctica de la consultoria com a procés, des de l’entrada a l’organització i la detecció de les necessitats del client fins a la conclusió de la relació consultor-empresa.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
 A3 Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
 A5 Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Introducció a la consultoria

Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional
El procés de consultoria Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament
Els rols del consultor Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client
Els clients de la consultoria Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor?
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A5
2 0 2
Lecture
A1
A3
A5
16 12 28
Assignments
A1
A3
A5
5 35 40
Personal attention
A1
1 0 1
 
Mixed tests
A1
A3
A5
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura
Lecture Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula
Assignments Realització d'un treball en equip i exposició oral per part dels alumnes sobre un tema assignat.
Personal attention Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip; encara que la presentació del treball és en equip

Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.


Personalized attention
Description
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip. Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes. Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (fernando.campa@urv.cat).

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Assignments
A1
A3
A5
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaran assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic. Obligatori obtenir una qualificació mínima de 3,5.
50%
Mixed tests
A1
A3
A5
Examen final individual sobre els temes tractats durant el Curs. Obligatori obtenir una qualificació mínima de 3,5 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

La nota en segona convocatòria correspondrà, en la seva totalitat, a la nota de l'examen final individual a realitzar


Sources of information

Basic Carl stern, The Boston Consulting Group on strategy, , 2012
Alan Weiss, Getting started in consulting, , 2009
Paul Friga, The Mc Kinsey Engagement, , 2008
Tom Lambert, Manual de consultoria, , 2001

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.