Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
| | A3 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
| | A5 |
Conèixer el sector de la consultoria des de les perspectives de possibles clients i / o professionals, dissenyar un procés de consultoria i identificar i practicar les habilitats necessàries per desenvolupar el rol de consultor.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció a la consultoria |
Naturalesa i propòsit de la consultoria
Consultoria interna i externa
El sector de la consultoria
La consultoria com a carrera professional |
El procés de consultoria |
Entrada a l’organització
La proposta / contracte
Diagnosi
Propostes d’acció
Implementació
Tancament |
Els rols del consultor |
Habilitats del consultor i el seu desenvolupament
Postures epistemològiques davant la consultoria
Rang d’estils de consultoria
La gestió de la relació consultor-client |
Els clients de la consultoria |
Qui són els clients del consultor?
Com triar a un consultor? |
La consultoria en les diverses funcions empresarials i en les diverses empreses |
Gestió estratègica
Finances
Recursos Humans
Marketing
TIC
Diferents tipus d’empreses |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
16 |
12 |
28 |
Assignments |
|
5 |
35 |
40 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió oberta sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura |
Lecture |
Mitjançant classes magistrals presencials, s’introdueix el contingut teòric de l’assignatura als estudiants. S’expliquen les fonts d’informació principals de cada tema i s’espera que l’estudiant profunditzi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal a fora de l’entorn de l’aula |
Assignments |
Realització d'un treball en equip i exposició oral per part dels alumnes sobre un tema assignat. |
Personal attention |
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip; encara que la presentació del treball és en equip
Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.
|
Description |
Durant les sessions dedicades als equips de treball, en forma de tutories, hi haurà la possibilitat de plantejar dubtes de forma individual i en equip.
Addicionalment, els estudiants poden quedar amb els professors abans o després de les sessions presencials per resoldre dubtes.
Per qüestions concretes, es poden plantejar via email (fernando.campa@urv.cat).
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball sobre un tema assignat.
Tots els estudiants estaran assignats a un equip de treball i hauran de presentar el seu treball en públic. Obligatori obtenir una qualificació mínima de 3,5. |
50% |
Mixed tests |
|
Examen final individual sobre els temes tractats durant el Curs. Obligatori obtenir una qualificació mínima de 3,5 |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La nota en segona convocatòria correspondrà, en la seva totalitat, a la nota de l'examen final individual a realitzar |
Basic |
Carl stern, The Boston Consulting Group on strategy, , 2012
Alan Weiss, Getting started in consulting, , 2009
Paul Friga, The Mc Kinsey Engagement, , 2008
Tom Lambert, Manual de consultoria, , 2001
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|