Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A6 |
Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
| | A6 |
Comprendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC en la seva gestió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió |
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats específiques de RSE respecte als stakeholders grups d’interès |
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11 |
16 |
27 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
19 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc. |
Sessió Magistral |
Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne |
Debats |
Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes |
Descripció |
El professor atendrà personalment als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals i a les pràctiques, així com en la realització dels treballs o activitats. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicament diverses activitats proposades pel professor. |
70% |
Proves objectives de tipus test |
|
Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipus test . |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'inici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. |
Bàsica |
|
Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B. , Business and society: Ethics andstakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western CengageLearning. Canadá. 2012 Crane, A. y Matten, D. (2010), Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Ageof Globalization, 3ª ed., Oxford University Press. Oxford. 2010 Fernández Gago, R. (2005),Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España. Olcese, A. Rodríguez, M.A. yAlfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill,Madrid.
|
Complementària |
|
Camacho,
I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao Francés,
P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao
Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business
Ethics. Routledge. UK. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|