Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació científica en l'àmbit d'economia i empresa (especialitat investigació) |
| A9 |
Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Conèixer l'estructura i contingut d'una tesi doctoral i altres treballs d'investigació.
Entendre la investigació científica com un procés, identificar-ne les fases i entendre les diferents habilitats que requereix cadascuna.
| | A9 |
Conèixer les propietats de les metodologies quantitatives i qualitatives, així com saber discernir quines són pertinents en cada projecte de recerca.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció i Presentació de l'assignatura. |
Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació. |
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. |
Estructura.
Continguts. |
Identificació del Tema de Recerca. |
Com identificar el tema de recerca.
Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca. |
La Revisió de la Literatura. |
Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.
Què és i que NO és una revisió de la literatura?
De la descripció a l'anàlisi crítica. |
La Pregunta de Recerca. |
Com arribar a formular la preguntar de recerca. |
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. |
Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius. |
El Treball de Camp. |
Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions). |
L'Anàlisi de les Dades. |
Tècniques d'anàlisi. |
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. |
La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc. |
Sessió Magistral |
Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura amb la participació activa dels estudiants. |
Treballs |
Al llarg de l'assignatura es proposaran una sèrie de treballs: uns s'hauran de preparar fora de l'aula i presentar-los a classe, i d'altres es proposaran i realitzaran durant les hores de classe. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana confirmar cita prèviament. |
Descripció |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura.
En hores de consulta o per email (mireia.valverde@urv.cat). Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Els treballs, amb les seves dates i requisits, seran explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. |
50% |
Proves mixtes |
|
Prova integral: Examen Final |
40% |
Altres |
|
Prova integral: Participació activa al llarg de l'assignatura i valoració dels treballs dels altres estudiants. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar. |
Bàsica |
Tanggaard, L. & Wegener, C., A survival kit for doctoral students and their supervisors : traveling the landscape of research, Los Angeles: SAGE, 2017
Ang, S.H., Research design for business & management, London: Sage, 2014
Denicolo, P. & Becker, L., Developing research proposals, London: Sage, 2012
Jesson, J., Doing your literature review : traditional and systematic techniques, Los Angeles: SAGE, 2011
Creswell, J.W., Research design : qualitative, quantitative, and mixed method approaches, Thousand Oaks: Sage, 2009
Easterby-Smith, M.; Thorpe, R. & Jackson, P., Management and business research, London: Sage, 2015
Roberts, C.M., The Dissertation journey : a practical and comprehensive guide to plannig, writing, and defending your dissertation, Thousand Oaks : Corwin, 2004
Rudestam, K.E., Surviving your dissertation : a comprehensive guide to content and process, Thousand Oaks: Sage, 2001
Walliman, N., Your research project : a step-by-step guide for the first-time researcher, Thousand Oaks: Sage, 2001
Hart, C., Doing a literature review : releasing the research imagination (2nd. ed.), London: Sage, 2018
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA I/16665216 | TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I/16665218 | VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/16665221 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/16665301 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana triar aquesta assignatura únicament si es té la intenció de realitzar l'itinerari investigador durant el màster i cursar estudis de doctorat en el futur. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|