Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient. |
| A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
| A4 |
Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
| A6 |
Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat. |
| A7 |
Dissenyar el pla d'internacionalització d'una empresa des d'una perspectiva multidisciplinària i aplicar estratègies per al seu desenvolupament. |
| A8 |
Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació científica en l'àmbit d'economia i empresa (especialitat investigació) |
| A9 |
Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació) |
| A10 |
Planificar i organitzar la transferència i publicació dels resultats de la investigació (especialitat investigació). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
| | A2 |
Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
| | A3 |
Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
| | A4 |
Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
| | A5 |
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
| | A6 |
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
| | A7 |
Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
| | A8 |
Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
| | A9 |
Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
| | A10 |
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L’elecció
i assignació del tema i tutor del Treball de Fi de Màster seguirà el
procediment següent:
a)L’estudiant
haurà d’emplenar la seva sol·licitud de proposta de tema i tutor/a utilitzant
el model disponible a l’espai Moodle. En el cas que la sol·licitud no inclogui
la proposta de tutor/a, la coordinació en farà l’assignació i la comunicarà a
l’estudiant.
b)La
proposta de tutor/a es farà preferentment entre els docents del màster. No
obstant això, l’estudiant pot proposar un professor/a sense docència al màster
i també sol·licitar una cotutorització. La proposta haurà de ser acceptada per
la coordinació. En cas que no s’accepti la sol·licitud de tema o tutor/a, la
coordinació convocarà l’estudiant per a reorientar la proposta.
c)La
sol·licitud s’haurà de presentar a la coordinació del TFM en format paper,
degudament emplenada i signada. La data límit de presentació es fixarà a
l’espai Moodle del TFM.
d)En
el cas que l’estudiant no hagi presentat la sol·licitud en el termini
establert, s’entendrà que renuncia a la tutorització del seu treball i l’acta
del TFM de l’estudiant s’endarrerirà al setembre.
La coordinació del TFM informarà, tant als tutors/es
com als estudiants, de la possibilitat de realitzar el TFM dins del Programa
d’Aprenentatge Servei de la URV a mesura que arribin les propostes d’organismes
i institucions. Les propostes que sorgeixin d’estudiants i/o docents es
debatran entre les persones i entitats implicades i, si escau, es presentaran
per a la seva inclusió dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
0 |
1 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
3 |
30 |
33 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
325 |
325 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
13 |
14 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió informativa sobre el contingut i estructura del treball de fi de màster. Informació dels terminis i la documentació a entregar |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Selecció i assignació de l'àmbit del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Orientació i seguiment del/de la tutor/a a l'estudiant.
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
El TFM ha de ser realitzat i presentat per un únic estudiant. Si la temàtica i/o metodologia ho justifica, excepcionalment es podrà realitzar i presentar per un grup de dos/dues estudiants. S’entendrà que es realitza conjuntament per dos/dues estudiants quan facin la sol.licitud de tema i tutor/a conjuntament, i sempre que obtinguin el vist-i-plau de la coordinació del TFM.
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Exposició i defensa per part de l'estudiant del treball de fi de màster davant d'un tribunal d’avaluació. Els períodes de defensa del TFM es fixen en el calendari acadèmic de màster de la FEE, el qual està disponible a la Guia Docent. La data, hora i lloc concret de la defensa de cada TFM es publicarà a l’espai Moodle. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
El sistema i la periodicitat de les tutories seran establerts
conjuntament entre tutor/a i estudiant.
En cas que l’estudiant realitzi el TFM coincidint amb una estada de mobilitat,
les tutories s’establiran a través del correu electrònic o qualsevol altre
mitjà que faci possible la tutorització.
En cas que l’estudiant desenvolupi tot o part del TFM en una entitat
col·laboradora, a més del tutor/a de la URV l’estudiant tindrà un tutor/a
d’aquesta entitat. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El TFM es podrà realitzar:
a) a la pròpia URV o en una altra institució o empresa (l’entitat col·laboradora). En aquest darrer cas, és necessari signar un conveni entre la FEE i l’entitat col·laboradora).
b)dins d’un programa de mobilitat. En aquest cas se seguirà la normativa prevista per al TFM en la universitat de destí.
c) en el marc del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV.
L'estudiant dissenyarà i desenvoluparà un projecte de recerca (en el cas d'optar per l'especialitat d’investigació) o d'aplicació professional (en el cas d'optar per l'orientació professionalitzadora) en l'àmbit de la direcció d'empreses, amb el qual demostri l'adquisició de coneixements i habilitats programats per a les matèries cursades en el màster de manera integrada.
En el cas que l'estudiant de l'orientació professionalitzadora hagi optat per realitzar pràctiques, el seu treball de fi de màster podrà estar relacionat amb aquestes pràctiques.
|
70% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
PRESENTACIÓ DEL TREBALL DE FI DE MÀSTER:
El lliurament del TFM es realitzarà amb una antelació que no superarà els 20 dies naturals de la data de la seva defensa. Les dates concretes per al lliurament es donaran a conèixer a través del Moodle.
L’estudiant haurà de lliurar al seu tutor/a, en temps i forma fixats al Moodle, la documentació requerida per a la defensa del TFM i la seva incorporació al repositori institucional de la URV.
DEFENSA DEL TREBALL DE FI DE MÀSTER:
La defensa del TFM serà pública (a excepció del TFM per al qual s’hagi signat un
acord de confidencialitat) i presencial. El temps assignat per a cada exposició i el
debat posterior es farà públic a l’espai Moodle.
El tribunal d’avaluació estarà format per un president/a, un/a vocal i un secretari/ària, preferentment docents del màster, vinculats als departaments de la FEE que no hagin estat tutors/es de TFM dels estudiants que avaluïn.
La qualificació atorgada pel tribunal és única ( acordada pels tres membres que el formen).
El plagi total o parcial en l’elaboració del TFM comporta, entre d’altres possibles conseqüències, la qualificació de suspens (zero) en el TFM.
Si el TFM es realitza dins d’un programa de mobilitat seguirà la normativa prevista per al TFM en la universitat de destí.
L’estudiant que no estigui d’acord amb la qualificació atorgada pel tribunal podrà
adreçar una sol·licitud de reclamació al president que es resoldrà seguint el
procediment establert en la Normativa Acadèmica de graus i màsters. |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El treball de Fi de Màster té convocatòria única. La convocatòria addicional no es podrà aplicar en el TFM. L'estudiant pot sol·licitar l'avançament o l'endarreriment de la convocatòria única en els supòsits i el procediment establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula de Màster. En cap cas aquesta sol·licitud li permet ser avaluat dues vegades en un mateix curs acadèmic. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|