IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) MASTER'S THESIS Code 16665301
Study programme
Business Management (2016)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
15 Final master project First AN
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
FABREGAT AIBAR, LAURA
E-mail mariateresa.sorrosal@urv.cat
laia.pie@urv.cat
antoni.vidal@urv.cat
xavier.camara@urv.cat
aurelio.fernandez@urv.cat
gerard.ryan@urv.cat
fernando.campa@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
xiaoni.li@urv.cat
matias.ginieis@urv.cat
angels.ninerola@urv.cat
laura.fabregat@urv.cat
irene.borras@urv.cat
joseignacio.sanchez@urv.cat
valeria.ferreira@urv.cat
nadima.hassan@urv.cat
Lecturers
SORROSAL FORRADELLAS, MARIA TERESA
PIÉ DOLS, LAIA
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
CÀMARA TURULL, XAVIER
FERNÁNDEZ BARIVIERA, AURELIO
RYAN , GERARD ANTHONY
CAMPA PLANAS, FERNANDO
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
LI , XIAONI
GINIEIS IRIBARREN, MATÍAS CARLOS
NIÑEROLA MONSERRAT, ANGELS
FABREGAT AIBAR, LAURA
BORRÀS GARRIDO, IRENE
SÁNCHEZ VERGARA, JOSÉ IGNACIO
FERREIRA GREGORIO, VALERIA SOLEDAD
HASSAN MARRERO, NADIMA
Web
General description and relevant information El TFM consisteix en un treball autònom, original i inèdit, que permet a l’estudiant mostrar de manera integrada els continguts formatius i les competències adquirides associades al títol de màster. El TFM podrà elaborar-se en català, castellà o anglès.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
 A6 Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat.
 A7 Dissenyar el pla d'internacionalització d'una empresa des d'una perspectiva multidisciplinària i aplicar estratègies per al seu desenvolupament.
 A8 Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació científica en l'àmbit d'economia i empresa (especialitat investigació)
 A9 Utilitzar i combinar les tècniques més adequades, tant quantitatives com qualitatives, per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (Especialitat investigació)
 A10 Planificar i organitzar la transferència i publicació dels resultats de la investigació (especialitat investigació).
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Develop sufficient independence to work on research projects and scientific and technological ventures within their discipline.
 CT2 Make judgements on the basis of the efficient management and use of information.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
 A2 Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
 A3 Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
 A4 Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
 A5 Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
 A6 Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
 A7 Dominar els fonaments teòrics de la direcció d'empreses i de les seves àrees funcionals.
Definir , analitzar i proposar solucions a problemes empresarials complexos.
Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
 A8 Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
 A9 Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació. Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn globalitzat actual.
 A10 Donar resposta als reptes que planteja la societat i l'entorn global actual.
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Students use an autonomous, organized and scientific approach to planning and carrying out their study
Students generate a scientific document in terms of structure and content.
Students present and defend their work (in front of an examination panel in the case of the master’s degree thesis)
 CT2 Students must be able to use tools to manage their own identity and activities in a digital environment, and a scientific and academic context.
Students must be able to search for and find information independently using criteria of reliability and relevance, and which can be used to create knowledge.
Students organise information with the appropriate tools (online or non-online) to guarantee that it can be updated, retrieved and processed for use in future projects.
Students can honestly draw up information with the tools and formats appropriate to the communicative situation.
Students can use IT tools to share and exchange the results of academic and scientific projects in interdisciplinary projects involving knowledge transfer..
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures

L’elecció i assignació del tema i tutor/a del Treball de Fi de Màster seguirà el procediment següent:

a) L’estudiant haurà de fer la seva sol·licitud de proposta de tema i tutor/a al coordinador/a del TFM utilitzant el model disponible a l’espai Moodle. Si l’estudiant no presenta la sol·licitud en el termini establert, s’entendrà que renuncia a la elaboració del seu TFM.

b) El coordinador/a del TFM informarà els/les estudiants, a mesura que arribin les propostes d’organismes i institucions, de la possibilitat de realitzar el TFM dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV. Les propostes que sorgeixin dels/de les estudiants es debatran entre les persones i entitats implicades i, si escau, es presentaran per a la seva inclusió dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV.

c)La proposta de tutor/a es farà preferentment entre els docents del màster. No obstant això, l’estudiant pot proposar un professor/a sense docència al màster i també sol·licitar una cotutorització. 

d) La proposta haurà de ser acceptada pel coordinador/a del TFM. En cas que no s’accepti la sol·licitud de tema i tutor/a, la coordinació convocarà l’estudiant per a reorientar la proposta.

e) Si l’estudiant no inclou, en la seva sol·licitud, una proposta de tutor/a, el coordinador/a en farà l’assignació.

f) Els TFM desenvolupats dins el Programa d’Aprenentatge i Servei de la URV, comptaran amb el tutor/a de la FEE i amb un tutor/a de l’entitat en què realitzi el projecte.


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis
3 30 33
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
CT1
CT2
0 325 325
Selecting/assigning the master’s degree thesis
0 1 1
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
CT1
1 13 14
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Sessió informativa sobre el contingut i estructura del treball de fi de màster. Informació dels terminis i la documentació a entregar
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis Orientació i seguiment del/de la tutor/a a l'estudiant.
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis El TFM ha de ser realitzat i presentat per un únic estudiant. Si la temàtica i/o metodologia ho justifica, excepcionalment es podrà realitzar i presentar per un grup de dos/dues estudiants. S’entendrà que es realitza conjuntament per dos/dues estudiants quan facin la sol.licitud de tema i tutor/a conjuntament, i sempre que obtinguin el vist-i-plau de la coordinació del TFM.
Selecting/assigning the master’s degree thesis La selecció i assignació del Treball de fi de màster es farà seguint el procés establert a la normativa del TFM de la FEE.
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis Exposició i defensa per part de l'estudiant del treball de fi de màster davant d'un tribunal d’avaluació. Els períodes de defensa del TFM es fixen en el calendari acadèmic de màster de la FEE, el qual està disponible a la Guia Docent. La data, hora i lloc concret de la defensa de cada TFM es publicarà a l’espai Moodle.

Coordination and monitoring mechanisms
Description

El sistema i la periodicitat de les tutories seran establerts conjuntament entre tutor/a i estudiant.

En cas que l’estudiant realitzi el TFM coincidint amb una estada de mobilitat, les tutories s’establiran a través del correu electrònic o qualsevol altre mitjà que faci possible la tutorització.

En cas que l’estudiant desenvolupi tot o part del TFM en una entitat col·laboradora, a més del tutor/a de la URV l’estudiant tindrà un tutor/a d’aquesta entitat. 


Evaluation criteria and procedures
Methodologies Competences Description Weight        
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
CT1
CT2
El TFM es podrà realitzar:
a) a la pròpia URV o en una altra institució o empresa (l’entitat col·laboradora). En aquest darrer cas, és necessari signar un conveni entre la FEE i l’entitat col·laboradora).
b)dins d’un programa de mobilitat. En aquest cas se seguirà la normativa prevista per al TFM en la universitat de destí.
c) en el marc del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV.

L'estudiant dissenyarà i desenvoluparà un projecte de recerca (en el cas d'optar per l'especialitat d’investigació) o d'aplicació professional (en el cas d'optar per l'orientació professionalitzadora) en l'àmbit de la direcció d'empreses, amb el qual demostri l'adquisició de coneixements i habilitats programats per a les matèries cursades en el màster de manera integrada.

En el cas que l'estudiant de l'orientació professionalitzadora hagi optat per realitzar pràctiques, el seu treball de fi de màster podrà estar relacionat amb aquestes pràctiques.
70%
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
CT1
LLIURAMENT DEL TREBALL DE FI DE MÀSTER:
En cada convocatòria del TFM, a l’espai Moodle del TFM, estarà disponible el
calendari i instruccions per al seu lliurament.

L’estudiant haurà comptar amb el vistiplau per escrit del seu tutor/a per al
lliurament del TFM.

En el moment del lliurament del TFM, l’estudiant haurà d’adjuntar la documentació requerida per a la incorporació del TFM al repositori institucional de la URV. La inclusió dels TFM al repositori seguirà els criteris que la URV estableixi.

L’estudiant no pot fer constar, en el document del TFM, el nom del seu tutor/a de TFM.



DEFENSA DEL TREBALL DE FI DE MÀSTER:
La defensa del TFM serà pública (a excepció del TFM per al qual s’hagi signat un acord de confidencialitat) i presencial. Els períodes de defensa del TFM en cada convocatòria es fixen al calendari acadèmic del màster disponible a la guia docent. La data, hora i lloc de la defensa es publicarà a l’espai Moodle del TFM.

El TFM s'haurà de defensar en la mateixa llengua en que s'ha redactat.

L'avaluació del TFM correspon a un tribunal que estarà format per un president/a, un/a vocal i un secretari/ària, preferentment docents del màster, vinculats als departaments de la FEE que no hagin estat tutors/es de TFM dels estudiants que avaluïn.

La qualificació atorgada pel tribunal és única, previ acord dels tres membres que el formen.

El plagi total o parcial en l’elaboració del TFM comporta, entre d’altres possibles conseqüències, la qualificació de suspens (zero) en el TFM.

L’estudiant que no estigui d’acord amb la qualificació atorgada pel tribunal podrà seguir el procediment establert en la Normativa Acadèmica de Grau i Màster de la URV per a la seva reclamació.
30%
Others
 
Other comments and second exam session

El Treball de Fi de Màster (TFM) té dues convocatòries. La primera convocatòria és al juny i la segona convocatòria és al setembre.

L'estudiant pot sol·licitar l'avançament de la primera convocatòria de juny al gener seguint el procediment establert a la Normativa Acadèmica de Grau i Màster de la URV. En qualsevol cas, la segona convocatòria es realitzarà al setembre i no és possible avançar-la.

No és possible sol·licitar una convocatòria addicional del TFM.


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.