Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
| A7 |
Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
|
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
| CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir un coneixement avançant de les relacions econòmiques internacionals i dels nous contextos sorgits de la globalització, incorporant una visió multidisciplinar.
Ser capaç de seleccionar entre els instruments financers internacionals aquells més adequats per a cada projecte empresarial, en funció de la seva rendibilitat i risc.
| | A7 |
Ser capaç d'identificar les oportunitats i les amenaces sorgides de les noves realitats globals i dissenyar estratègies que afrontin aquests reptes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
| | CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Globalización, instituciones y… ¿desarrollo? |
El crecimiento económico y las instituciones
La desigualdad y la clase media global |
Tema 2. La globalización comercial y el colapso de la OMC |
El GATT
La Organización Mundial de Comercio |
Tema 3. La globalización financiera: propósitos y despropósitos |
El sistema monetario internacional y los desequilibrios globales
El proceso de desregulación financiera |
Tema 4. El desafío de la demografía y de la sostenibilidad |
Los cambios demográficos
El reto del agua, la energía y los alimentos |
Tema 5. La ética de la globalización |
La relación entre Estado, mercado y democracia
Los poderes globales y la geopolítica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
12 |
17 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
2 |
8 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
7 |
8 |
Proves orals |
|
5 |
10 |
15 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als continguts i a la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts del temari |
Atenció personalitzada |
Temps per a resoldre dubtes dels estudiants |
Descripció |
Preparació del treball i de l'exposició.
Atenció personalitzada a l'aula
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examen final, relacionat amb les continguts de l'assignatura
|
50% |
Proves orals |
|
Treball sobre els reptes del segle XXI i exposició a classe.
Es valorarà el coneixement del tema, la forma en què es va presentar el document i la capacitat de presentar una anàlisi crítica de les possibles reformes institucionals futures.
|
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Preguntes i comentaris dels vídeos / lectures proposats en cada tema |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La 2a convocatòria consistirà en el lliurament d'un treball (50%) i la realització d'un examen sobre els continguts de l'assignatura (50%). | |
Bàsica |
Eichengreen, B. J. , La globalización del capital: historia del sistema monetario internacional, Antoni Bosch, 2000
Rodrik, D., La paradoja de la globalización, Antoni Bosch, 2011
|
|
Complementària |
Judt, T., Algo va mal, Santillana, 2010
Guillén, M. y Ontiveros, M. , Global turning points: the challenges for business and society in the 21st century, Cambridge University Press, 2016
Krugman, P., ¡Acabad ya con esta crisis! , Crítica, 2012
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|