Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
| A7 |
Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
|
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
| CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir un coneixement avançant de les relacions econòmiques internacionals i dels nous contextos sorgits de la globalització, incorporant una visió multidisciplinària.
Ser capaç de seleccionar entre els instruments financers internacionals aquells més adequats per a cada projecte empresarial, en funció de la seva rendibilitat i risc.
| | A7 |
Ser capaç d'identificar les oportunitats i les amenaces sorgides de les noves realitats globals i dissenyar estratègies que afrontin aquests reptes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
| | CT8 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Vistes, fal·làcies i percepcions errònies sobre la globalització i el debat sobre la globalització
|
|
2. Ascens d'Occident, Gran Divergència, èpoques recents del capitalisme i Gran Convergència
|
|
3. Guanyadors i perdedors de la globalització, la desigualtat, les ones de Kuznets, les trampes de desenvolupament i la divisió nord-sud |
|
4. Neoliberalisme, consens de Washington, consens de Pequín |
|
5. Trilemnes de la globalització estructural: la tensió entre la globalització, la democràcia i la sobirania |
|
6. Límits per al creixement global, els punts de vista malthusians i la ruptura ecològica global |
|
7. Forces globals que configuren la globalització actual i l'ascens de la Xina |
|
8. La complexitat global i l'estabilitat global, els mercats globals i les tensions globals |
|
9. Món multilateral, mort de conflicte, cinturons de tensió, trampa de Tucídides i trampa Churchill |
|
10. Futurs de la globalització i tendències globals en els propers 50 anys |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
5 |
6 |
Sessió Magistral |
|
23 |
11 |
34 |
Treballs |
|
1 |
25 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als continguts i a la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts del temari |
Treballs |
Treball final basat en el desenvolupament d'algun article acadèmic triat per l'estudiant |
Atenció personalitzada |
Temps per a resoldre dubtes dels estudiants |
Descripció |
La plana web http://gandalf.fee.urv.cat/professors/AntonioQuesada/docencia.html indicarà les hores de consulta. Atenció personalitzada fora d'aquestes hores pot sol·licitar-se a aqa@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examen global de tots els continguts del curs
|
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Exàmens parcials |
15% |
Altres |
|
Assistència and treball |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria un examen del mateix tipus que l'examen global de la primera convocatòria determinarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
|
El material docent del curs estarà disponible a la plana web http://gandalf.fee.urv.cat/professors/AntonioQuesada/docencia.html. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|