DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) REPTES I DESAFIAMENTS DE LA GLOBALITZACIÓ Codi 16675101
Ensenyament
Mercats Internacionals (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Prerequisits
Departament Economia
Coordinador/a
IRANZO SANCHO, SUSANA
Adreça electrònica susana.iranzo@urv.cat
Professors/es
IRANZO SANCHO, SUSANA
Web http://gandalf
Descripció general i informació rellevant <div>Aquesta assignatura analitza els differents reptes i oportunitats que comporta la globalització i com aquests afecten les relacions econòmiques, socials i polítiques d'avui dia.&nbsp;</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització.
 A7 Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Adquirir un coneixement avançant de les relacions econòmiques internacionals i dels nous contextos sorgits de la globalització, incorporant una visió multidisciplinària.
Ser capaç de seleccionar entre els instruments financers internacionals aquells més adequats per a cada projecte empresarial, en funció de la seva rendibilitat i risc.
 A7 Ser capaç d'identificar les oportunitats i les amenaces sorgides de les noves realitats globals i dissenyar estratègies que afrontin aquests reptes.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals ni ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Conceptes bàsics: mercats, model de demanda i oferta, estàtica comparativa
Comerç internacional i barreres comercials
Deslocalització, comerç i desigualtat econòmica
Canvi tecnològic i automatització
Regulacions laborals i ma d'obra infantil
Migracions
Globalització i el medi ambient
Economia de les pandèmies

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1
2 6 8
Sessió Magistral
A1
14 23 37
Presentacions / exposicions
A1
A7
10 7 17
Atenció personalitzada
A1
2 3 5
 
Proves mixtes
A1
A7
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Panorama general del curs i revisió de conceptes bàsics
Sessió Magistral Presentació del material central de cada tema
Presentacions / exposicions Presentacions orals dels treballs en grup dels estudiants
Atenció personalitzada Resolució de dubtes i discussió de preguntes individuals

Atenció personalitzada
Descripció

Els estudiants poden rebre atenció personalitzada durant les hores d'atenció del professor/a


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A1
A7
Presentació dels projectes realitzats pels differents grups de treball. Es valorarà tant el projecte escrit com la presentació oral 40%
Proves mixtes
A1
A7
Examen final on els estudiants hauran de desenvolupar differents qüestions en base als continguts i arguments adquirits durant el curs 45%
Altres  

Participació a classe i realització de proves breus de comprensió del material

15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria un examen del mateix tipus que l'examen global de la primera convocatòria determinarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica John McLaren, International Trade, 2013, Wiley

E

Complementària Martin Wolf, Why Globalization Works, 2004, Yale University Press

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent