Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Elaborar informes sectorials i dissenyar estratègies d'innovació que facilitin la inserció i / o la millora del posicionament (upgrading) de l'empresa en les cadenes de valor globals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Entendre el paper de la innovació tecnològica en una economia global i analitzar les polítiques públiques de suport a la innovació i els instruments que s'utilitzen.
Ser capaç de desenvolupar estratègies d'innovació per millorar el posicionament de l'empresa en les cadenes i mercats globals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. R+D i innovació en un entorn global
|
1. La innovació com procés. Els manuals de la la Família Frascati.
2. Les diferents tipologies d’innovació.
3. Fonts d’innovació.
4. Protecció de Propietat Intelectual. Patents i altres mesures de protecció.
5. Models de desenvolupament d’innovacions.
|
Tema 2. Fusions i adquisicions com estratègia d’adopció de nou coneixement
|
1. El procés de M&A d’empreses com estratègia per a adquirir nou coneixement.
2. El cas de la industria del Software. |
Tema 3. Innovació i progrés tecnològic
|
1. Open innovation i ecosistemes d’innovació.
2. Mesures i rankings d’innovació.
3. Innovació, progrés tecnològic i creixement econòmic.
4. La balança de pagaments tecnològica. |
Tema 4. Tendències d’innovació globals |
1. Principals tendències internacionals d’innovació
2. Industry 4.0, IoT, i Cloud computing.
3. Anàlisi d’estudis de cas.
|
Tema 5. Estudis de cas internacional
|
1. Presentació dels diferents estudis de cas.
2. Anàlisi d’estudis de cas internacionals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
12 |
22 |
Treballs |
|
4 |
23 |
27 |
Debats |
|
10 |
0 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Importància de la innovació en les nostres societats.
La innovació com instrument de competència de les empreses.
El comerç internacional de tecnologia |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Realitzar un treball durant el curs |
Debats |
Debatre col.lectivament els temes a classe |
Atenció personalitzada |
Els alumnes han de realitzar un treball individual al llarg del curs i, per tant, gaudiran d'una assistència directa i regular per part del professor
|
Descripció |
Seguiment dels treballs
Atenció tutorial als alumnes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització d'un treball tipus estudi de cas. Es valorarà el plantejament, el tractament de les dades i l'anàlisi de les dades |
55% |
Debats |
|
Participació activa als debats i a classe |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Realització de prova escrita que inclou el material de les sessions magistrals amb proves de desenvolupament curtes i estudis de casos. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria l'estudiant obtindrà el màxim entre: a) la nota de l'examen en 2a convocatòria b) la nota de l'examen final amb un pes de 40% i els treballs i debats realitzats a classe durant el curs (60%) --- IMPORTANT: No es permet l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves avaluatives. |
Bàsica |
OCDE (1990), Manual de la Balanza de pagos Tecnológicos, París, ,
OCDE (1994), Manual de OSLO, , París
OCDE (1994), Manual de patentes, , París
Segarra, A. (dir) (2013), El món de les patents a Tarragona,, Publicacions URV, Tarragona
Hans Verhulst (2015, International Trade in Technology – Licensing of Know-How and Trade Secrets,, WIPO,
Teruel Carrizosa, Mercedes; Jové Llopis, Elisenda i Coll Martinez, Eva., Start-ups: explorant innovacions disruptives a Catalunya, Publicacions URV, Tarragona
Smith, David, Exploring Innovation, McGraw Hill, London
Tidd, J. and Bessant, J., Managing Innovation: Integrating technological, market and organizatinal change, John Wiley & Sons, USA
|
Altre material recomanat pel professorat durant el curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|