IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) ESTRATÈGIES D'INTERNACIONALITZACIÓ Code 16675104
Study programme
Mercats Internacionals (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
CABALLERO GABAS, MARIA LUZ
E-mail marialuz.caballero@urv.cat
Lecturers
CABALLERO GABAS, MARIA LUZ
Web
General description and relevant information El contingut de l’assignatura d’Estratègies d’Internacionalització pretén familiaritzar els estudiants amb totes les consideracions i decisions que els equips directius de les empreses contemplen en entorns internacionals.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització.
 A3 Capacitar l'estudiant per elaborar plans estratègics d'expansió internacional per a empreses.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
 CT8 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Adquirir els coneixements pràctics necessaris per entendre el procés que permet el posicionament en els mercats internacionals.
 A3 Adquirir els coneixements i eines avançats necessaris per a dissenyar, coordinar, implementar i avaluar un pla d'internacionalització
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
 CT8 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
TEMA 1. La globalització 1.1 Introducció
1.2 Què entenem per globalització
1.3 Factors que impulsen la globalització
1.4 El repte ètic de la globalització per les empreses.
TEMA 2. L’estratègia internacional 2.1 Introducció
2.2 Concepte d’estratègia
2.3 Anàlisi extern (macro-entorn) i intern (micro-entorn)
2.4 Motius i condicionaments de l’estratègia internacional
TEMA 3. La decisió d’entrada en mercats internacionals 3.1 Introducció
3.2 Anàlisi i selecció de mercats internacionals
3.3 Formes d’entrada en els mercats internacional
3.3.1 L’exportació
3.3.2 Les llicències
3.3.3 La inversió directa (joint ventures, adquisicions, filials)
3.4 L’elecció del mètode d’entrada
3.5 El procés d’internacionalització seqüencial de l’empresa exportadora a la multinacional
TEMA 4. L’organització de l’empresa internacional 4.1 Introducció
4.2 L’organització de l’empresa internacional
4.2.1 Estructures organitzatives
4.2.2 Nous dissenys d’estructures
4.3 Ajust estructural en l’estratègia de creixement
4.4 Mecanismes de coordinació i control a l’empresa multinacional
TEMA 5. Els enfocaments estratègics de competència internacional

5.1 Globalització i Fragmentació
5.2 Tipus d’enfocament estratègic:
5.2.1 Multi domèstic
5.2.2 Global
5.2.3 Transnacional
5.3 L’estratègia de la filial exterior
TEMA 6. Les variables socioculturals. 6.1 Concepte de cultura
6.2 Anàlisi de diferències culturals entre països
6.3 La cultura de negocis en el món:
6.3.1 Àsia
6.3.2 Europa
6.3.3 Nord América
6.3.4 Amèrica Llatina
TEMA 7. Els Recursos Humans a l’empresa internacional 7.1 Introducció
7.2 La gestió d’ expatriats: avantatges i inconvenients
7.3 Pràctiques internacionals de Recursos Humans:
7.3.1 Reclutament i selecció
7.3.2 Formació i desenvolupament professional
7.3.3 Compensació
7.3.4 L’expatriació a Espanya

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A1
2 2 4
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A3
CT1
8 8 16
Treballs
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT7
CT8
6 17 23
Sessió Magistral
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT7
CT8
10 14 24
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves de desenvolupament
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT7
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció al temari de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària S’avaluarà l’assistència, la participación en els debats, el treball en equip i la presentación oral.
Treballs S’avaluarà tant el treball escrit com l’exposició oral i el treball en equip. La presentació del treball pràctic per part del grup de treball es farà seguint les especificacions que els hi seran lliurades en el seu moment.
Sessió Magistral Continguts de l'assignatura
Atenció personalitzada Tutories

Atenció personalitzada
Description
Per a realitzar atenció personalitzada contactar primer amb el professor

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A3
CT1
S’avaluarà l’assistència, la participación en els debats, el treball en equip i la presentación oral. 10%
Treballs
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT4
CT7
CT8
S’avaluarà tant el treball escrit com l’exposició oral i el treball en equip. La presentació del treball pràctic per part del grup de treball es farà seguint les especificacions que els hi seran lliurades en el seu moment. 40%
Proves de desenvolupament
A1
A3
CT1
CT2
CT3
CT7
Examen que combinarà teoria i pràctica i que inclourà tots els continguts impartits en l’assignatura. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

Mateixa metodologia que primera convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica Pla Barber, José & León Darder, Fidel, Dirección de Empresas Internacionales, ,
Barlett, Christopher & Ghostal, Sumantra, Transnational management: text, cases, and readings in corss-border management, ,

Complementària Gooderham, Paul & Nordhaug Odd , International Management: Cross-Boundary Challenges , ,
Cullen, John & Parboteeah, K. , Multinational Management: A strategic Approach , ,

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.