Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
| A3 |
Capacitar l'estudiant per elaborar plans estratègics d'expansió internacional per a empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir els coneixements pràctics necessaris per entendre el procés que permet el posicionament en els mercats internacionals.
| | A3 |
Adquirir els coneixements i eines avançats necessaris per a dissenyar, coordinar, implementar i avaluar un pla d'internacionalització
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. La globalització |
1.1 Introducció
1.2 Què entenem per globalització
1.3 Factors que impulsen la globalització
1.4 El repte ètic de la globalització per les empreses.
|
TEMA 2. L’estratègia internacional |
2.1 Introducció
2.2 Concepte d’estratègia
2.3 Anàlisi extern (macro-entorn) i intern (micro-entorn)
2.4 Motius i condicionaments de l’estratègia internacional
|
TEMA 3. La decisió d’entrada en mercats internacionals |
3.1 Introducció
3.2 Anàlisi i selecció de mercats internacionals
3.3 Formes d’entrada en els mercats internacional
3.3.1 L’exportació
3.3.2 Les llicències
3.3.3 La inversió directa (joint ventures, adquisicions, filials)
3.4 L’elecció del mètode d’entrada
3.5 El procés d’internacionalització seqüencial de l’empresa exportadora a la multinacional
|
TEMA 4. L’organització de l’empresa internacional |
4.1 Introducció
4.2 L’organització de l’empresa internacional
4.2.1 Estructures organitzatives
4.2.2 Nous dissenys d’estructures
4.3 Ajust estructural en l’estratègia de creixement
4.4 Mecanismes de coordinació i control a l’empresa multinacional
|
TEMA 5. Els enfocaments estratègics de competència internacional
|
5.1 Globalització i Fragmentació
5.2 Tipus d’enfocament estratègic:
5.2.1 Multi domèstic
5.2.2 Global
5.2.3 Transnacional
5.3 L’estratègia de la filial exterior
|
TEMA 6. Les variables socioculturals. |
6.1 Concepte de cultura
6.2 Anàlisi de diferències culturals entre països
6.3 La cultura de negocis en el món:
6.3.1 Àsia
6.3.2 Europa
6.3.3 Nord América
6.3.4 Amèrica Llatina
|
TEMA 7. Els Recursos Humans a l’empresa internacional |
7.1 Introducció
7.2 La gestió d’ expatriats: avantatges i inconvenients
7.3 Pràctiques internacionals de Recursos Humans:
7.3.1 Reclutament i selecció
7.3.2 Formació i desenvolupament professional
7.3.3 Compensació
7.3.4 L’expatriació a Espanya
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
8 |
16 |
Treballs |
|
6 |
17 |
23 |
Sessió Magistral |
|
10 |
14 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al temari de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S’avaluarà l’assistència, la participación en els debats, el treball en equip i la presentación oral. |
Treballs |
S’avaluarà tant el treball escrit com l’exposició oral i el treball en equip. La presentació del treball pràctic per part del grup de treball es farà seguint les especificacions que els hi seran lliurades en el seu moment. |
Sessió Magistral |
Continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Tutories |
Descripció |
Per a realitzar atenció personalitzada contactar primer amb el professor |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S’avaluarà l’assistència, la participación en els debats, el treball en equip i la presentación oral. |
15% |
Treballs |
|
S’avaluarà tant el treball escrit com l’exposició oral i el treball en equip. La presentació del treball pràctic per part del grup de treball es farà seguint les especificacions que els hi seran lliurades en el seu moment. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen que combinarà teoria i pràctica i que inclourà tots els continguts impartits en l’assignatura. |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Mateixa metodologia que primera convocatòria |
Bàsica |
Pankaj Ghemawat, Redefining Global Strategy, with a New Preface: Crossing Borders in a World Where Differences Still Matter, 2018, Harvard University Press
Pla Barber, José & León Darder, Fidel, Dirección de Empresas Internacionales, ,
Barlett, Christopher & Ghostal, Sumantra, Transnational management: text, cases, and readings in corss-border management, ,
|
|
Complementària |
Gooderham, Paul & Nordhaug Odd , International Management: Cross-Boundary Challenges , ,
Cullen, John & Parboteeah, K. , Multinational Management: A strategic Approach , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|