Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Analizar los mercados internacionales mediante técnicas y enfoques multidisciplinares avanzados que permitan facilitar información relevante a las empresas internacionales y / o con voluntad de internacionalización. |
| A3 |
Capacitar al estudiante para elaborar planes estratégicos de expansión internacional para empresas. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Adquirir los conocimientos prácticos necesarios para entender el proceso que permite el posicionamiento en los mercados internacionales.
| | A3 |
Adquirir los conocimientos y herramientas avanzados necesarios para diseñar, coordinar, implementar y evaluar un plan de internacionalización
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1. La globalització |
1.1 Introducció
1.2 Què entenem per globalització
1.3 Factors que impulsen la globalització
1.4 El repte ètic de la globalització per les empreses.
|
TEMA 2. L’estratègia internacional |
2.1 Introducció
2.2 Concepte d’estratègia
2.3 Anàlisi extern (macro-entorn) i intern (micro-entorn)
2.4 Motius i condicionaments de l’estratègia internacional
|
TEMA 3. La decisió d’entrada en mercats internacionals |
3.1 Introducció
3.2 Anàlisi i selecció de mercats internacionals
3.3 Formes d’entrada en els mercats internacional
3.3.1 L’exportació
3.3.2 Les llicències
3.3.3 La inversió directa (joint ventures, adquisicions, filials)
3.4 L’elecció del mètode d’entrada
3.5 El procés d’internacionalització seqüencial de l’empresa exportadora a la multinacional
|
TEMA 4. L’organització de l’empresa internacional |
4.1 Introducció
4.2 L’organització de l’empresa internacional
4.2.1 Estructures organitzatives
4.2.2 Nous dissenys d’estructures
4.3 Ajust estructural en l’estratègia de creixement
4.4 Mecanismes de coordinació i control a l’empresa multinacional
|
TEMA 5. Els enfocaments estratègics de competència internacional
|
5.1 Globalització i Fragmentació
5.2 Tipus d’enfocament estratègic:
5.2.1 Multi domèstic
5.2.2 Global
5.2.3 Transnacional
5.3 L’estratègia de la filial exterior
|
TEMA 6. Les variables socioculturals. |
6.1 Concepte de cultura
6.2 Anàlisi de diferències culturals entre països
6.3 La cultura de negocis en el món:
6.3.1 Àsia
6.3.2 Europa
6.3.3 Nord América
6.3.4 Amèrica Llatina
|
TEMA 7. Els Recursos Humans a l’empresa internacional |
7.1 Introducció
7.2 La gestió d’ expatriats: avantatges i inconvenients
7.3 Pràctiques internacionals de Recursos Humans:
7.3.1 Reclutament i selecció
7.3.2 Formació i desenvolupament professional
7.3.3 Compensació
7.3.4 L’expatriació a Espanya
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
8 |
8 |
16 |
Trabajos |
|
6 |
17 |
23 |
Sesión magistral |
|
10 |
14 |
24 |
Atención personalizada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introducció al temari de l'assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
S’avaluarà l’assistència, la participación en els debats, el treball en equip i la presentación oral. |
Trabajos |
S’avaluarà tant el treball escrit com l’exposició oral i el treball en equip. La presentació del treball pràctic per part del grup de treball es farà seguint les especificacions que els hi seran lliurades en el seu moment. |
Sesión magistral |
Continguts de l'assignatura |
Atención personalizada |
Tutories |
descripción |
Per a realitzar atenció personalitzada contactar primer amb el professor |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
S’avaluarà l’assistència, la participación en els debats, el treball en equip i la presentación oral. |
15% |
Trabajos |
|
S’avaluarà tant el treball escrit com l’exposició oral i el treball en equip. La presentació del treball pràctic per part del grup de treball es farà seguint les especificacions que els hi seran lliurades en el seu moment. |
40% |
Pruebas de desarrollo |
|
Examen que combinarà teoria i pràctica i que inclourà tots els continguts impartits en l’assignatura. |
45% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Mateixa metodologia que primera convocatòria |
Básica |
Pankaj Ghemawat, Redefining Global Strategy, with a New Preface: Crossing Borders in a World Where Differences Still Matter, 2018, Harvard University Press
Pla Barber, José & León Darder, Fidel, Dirección de Empresas Internacionales, ,
Barlett, Christopher & Ghostal, Sumantra, Transnational management: text, cases, and readings in corss-border management, ,
|
|
Complementaria |
Gooderham, Paul & Nordhaug Odd , International Management: Cross-Boundary Challenges , ,
Cullen, John & Parboteeah, K. , Multinational Management: A strategic Approach , ,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|