DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) COMUNICACIÓ I GESTIÓ INTERCULTURAL Codi 16675105
Ensenyament
Mercats Internacionals (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MANEGRE , MARNI LYNNE
Adreça electrònica marnilynne.manegre@urv.cat
Professors/es
MANEGRE , MARNI LYNNE
Web
Descripció general i informació rellevant La comunicació és un procés d'interacció social que, com a tal, té efectes en les nostres relacions en l'àmbit personal i professional. Malgrat la seva dimensió subjectiva, el procés comunicatiu ha estat àmpliament analitzat i teoritzat, de manera que podem establir uns paràmetres teòrics que ens serveixen de punt de partida per una anàlisi del procés comunicatiu general i per una millor praxis personal. L'assignatura pretén donar rellevància a l'aplicació pràctica de la comunicació enfocada al perfil empresarial dels estudiants del màster. En el desenvolupament d l'assignatura, es tindrà especialment en compte la qüestió de la interculturalitat i com el procés comunicatiu ha d'adaptar-se a contextos culturalment diversos.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Desenvolupar habilitats professionals (lideratge, negociació, comunicació, etc.) que capacitin l'estudiant per a l'exercici de tasques de coordinació d'equips en empreses, institucions i organitzacions de caràcter públic o sense ànim de lucre que operen en l'àmbit internacional.
 A5 Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Conèixer i dominar els elements bàsics tant de la comunicació oral com no verbal així com els suports multimèdia per aconseguir un desenvolupament professional d'èxit en qualsevol activitat relacionada amb la comunicació social.
 A5 Prendre consciència de la importància dels aspectes interculturals en les activitats de comunicació i negociació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Competència Intercultural
Diferències al llenguatge
Gestionant relacions a la feina
Comunicacions internacionals

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
A5
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A5
20 35 55
Presentacions / exposicions
A2
A5
5 10 15
Treballs
A5
1 0 1
Atenció personalitzada
A2
1 0 1
 
Proves mixtes
A2
A5
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura
Sessió Magistral Explicació teòrica dels continguts de l'assignatura
Presentacions / exposicions Exposició en públic on s'apliquin les competències desenvolupades en el curs
Treballs Treballs sobre temes específics del curs
Atenció personalitzada Tutories

Atenció personalitzada
Descripció
Cal contactar al mail nuria.cartana@urv.cat per aclarir qualsevol dubte i/o convenir una cita.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A2
A5
Cada estudiant prepararà i lliurarà una presentació de vendes a la classe 25%
Treballs
A5
Cada estudiant realitzarà 2 treballs escrits que es lliuraràn en les dates especificades pel professor/a 40%
Proves mixtes
A2
A5
Examen final: l'examen es realitzarà l'últim dia de les classes i consistirà en preguntes de resposta múltiple, i de resposta llarga basades en el contingut tractat a la classe 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un exercici escrit, amb preguntes teòriques i la redacció d'un test, i també una part d'exposició oral sobre un cas pràctic.


Fonts d'informació

Bàsica Bourdieu, P., Language and symbolic power, 1991, Harvard University Press
Chimamanda Ngozi Adichi, The Danger of a Single Story, 2009, TedGlobal
Hudson, R. A., Sociolinguistics, 1996, Cambridge university press
Hoffman, E. and Verdooren, A., Diversity Competence: Cultures Don’t Meet, People Do, 2019, CABI

* Neill, Conor; Mueck, Florian; Leggett, Brian O'Connor. Effective Evaluation of Spoken Communication: A checklist for evaluating speaker performance. 06/2010. IESE

 

*Neill, Conor; Leggett, Brian O'Connor, The Art of Persuasive Communications: Excellent Public Speaking. 03/2010. IESE

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TÈCNIQUES DE NEGOCIACIÓ/16675106
LIDERATGE I PRESA DE DECISIONS/16675108

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent