Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Develop professional abilities (leadership, negotiation, communication, etc.) which enable the student to perform tasks of coordinating teams in companies, institutions and public organisations or non-profit organisations operating within the international area. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT4 |
Work in multidisciplinary teams and complex contexts. |
| CT6 |
Develop skills to manage career development. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Recognise and develop the fundaments and negotiation techniques.
Develop skills and abilities for leadership, team coordination and decision making.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT4 |
Work in multidisciplinary teams and complex contexts.
| | CT6 |
Develop skills to manage career development.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
NEGOCIACIÓN |
1. El proceso y la preparación de la negociación
2. El desarrollo de la negociación
3. Las concesiones y el acuerdo
4. Psicología aplicada a la negociación
5. La negociación en grupos
6. Asertividad y escucha activa
7. Material de apoyo a la negociación
8. Entorno físico de la negoaciación
9. Estilos de negociación
10. La negociación comercial |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Lecture |
|
15 |
20 |
35 |
Problem solving, classroom exercises |
|
10 |
15 |
25 |
Personal tuition |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Mixed tests |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. |
Lecture |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula. |
Problem solving, classroom exercises |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. |
Personal tuition |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Description |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula. |
60% |
Mixed tests |
|
Prova d’integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
|
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un examen(100% de la nota) d'integració de tots els continguts de l'assignatura. |
Basic |
De Manuel Dasí, F. y Martínez Vilanova, R., Técnicas de negociación: Un método práctico, 2015, Madrid: ESIC
Lewicki, R.J.; Saunders, D.M. y Barry, B., Fundamentos de negociación, 2008, México: McGraw-Hill
Lewicki, R. J., Piense antes de hablar: Guía completa de la negociación estratégica, 2003, Barcelona: Deusto
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|