IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) NEGOTIATION TECHNIQUES Code 16675106
Study programme
International Markets (2016)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First 1Q
Language
Anglès
Department Economics
Business Management
Coordinator
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
HAJIYEVA ., EKATERINA
E-mail 0
Lecturers
HAJIYEVA ., EKATERINA
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Develop professional abilities (leadership, negotiation, communication, etc.) which enable the student to perform tasks of coordinating teams in companies, institutions and public organisations or non-profit organisations operating within the international area.
Type B Code Competences Transversal
 CT4 Work in multidisciplinary teams and complex contexts.
 CT6 Develop skills to manage career development.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 Recognise and develop the fundaments and negotiation techniques.
Develop skills and abilities for leadership, team coordination and decision making.
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Work in multidisciplinary teams and complex contexts.
 CT6 Develop skills to manage career development.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
NEGOCIACIÓN 1. El proceso y la preparación de la negociación
2. El desarrollo de la negociación
3. Las concesiones y el acuerdo
4. Psicología aplicada a la negociación
5. La negociación en grupos
6. Asertividad y escucha activa
7. Material de apoyo a la negociación
8. Entorno físico de la negoaciación
9. Estilos de negociación
10. La negociación comercial

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1.5 0 1.5
Lecture
A2
CT4
CT6
15 20 35
Problem solving, classroom exercises
A2
CT4
CT6
10 15 25
Personal tuition
1.5 0 1.5
 
Mixed tests
A2
CT4
CT6
2 10 12
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació.
Lecture S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula.
Problem solving, classroom exercises Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura.
Personal tuition Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets.

Personalized attention
Description
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, classroom exercises
A2
CT4
CT6
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.

Resultats de les activitats portades a terme a l’aula.
60%
Mixed tests
A2
CT4
CT6
Prova d’integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
40%
Others  
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en un examen(100% de la nota) d'integració de tots els continguts de l'assignatura.


Sources of information

Basic De Manuel Dasí, F. y Martínez Vilanova, R., Técnicas de negociación: Un método práctico, 2015, Madrid: ESIC
Lewicki, R.J.; Saunders, D.M. y Barry, B., Fundamentos de negociación, 2008, México: McGraw-Hill
Lewicki, R. J., Piense antes de hablar: Guía completa de la negociación estratégica, 2003, Barcelona: Deusto

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.