Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Comprendre i fomentar els processos de canvi i desenvolupament de les organitzacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
LIDERAZGO |
1. Concepto de liderazgo
2. ¿Qué es un líder? ¿Quién es un líder?
3. Teorías del liderazgo
4. Estilos de dirección
5. Motivación y liderazgo
6. Liderazgo transaccional
7. Liderazgo transformacional
8. Liderazgo servidor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Cal la participació activa de cada estudiant. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
Temps dedicat a la resolució de dubtes i consultes sobre l'assignatura en el despatx del professor en l'horari establert a tal efecte. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula |
60% |
Proves mixtes |
|
Prova d'integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà, en el 100%, en una prova integral (examen) del conjunt de continguts de l'assignatura. |
Bàsica |
Yukl, Gary A., Liderazgo en las organizaciones , 2008, Madrid: Prentice Hall
LussierR, R. N. y Achua, C. F. , Liderazgo: Teoría, aplicaciones y desarrollo de habilidades, 2002, México: Thomson
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, 2011, Londres: SAGE
|
|
Complementària |
Casado, J.M., El directivo del siglo XXI, 2000, Barcelona: Gestión 2000
Nelson, B., 1001 formas de motivar, 2005, Barcelona: Gestión 2000
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, 2003, Florida: St. Lucie Press
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|