DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) LIDERATGE I PRESA DE DECISIONS Codi 16675108
Ensenyament
Mercats Internacionals (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SOLÉ ALTADILL, MARIA DE LA FONTCALDA
Adreça electrònica 0
Professors/es
SOLÉ ALTADILL, MARIA DE LA FONTCALDA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Comprendre i fomentar els processos de canvi i desenvolupament de les organitzacions.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
LIDERAZGO 1. Concepto de liderazgo
2. ¿Qué es un líder? ¿Quién es un líder?
3. Teorías del liderazgo
4. Estilos de dirección
5. Motivación y liderazgo
6. Liderazgo transaccional
7. Liderazgo transformacional
8. Liderazgo servidor

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1.5 0 1.5
Sessió Magistral
A5
CT3
CT6
15 15 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT3
CT6
15 15 30
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
Proves mixtes
A5
CT3
CT6
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació.
Sessió Magistral S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Cal la participació activa de cada estudiant.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps dedicat a la resolució de dubtes i consultes sobre l'assignatura en el despatx del professor en l'horari establert a tal efecte.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
CT3
CT6
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.

Resultats de les activitats portades a terme a l’aula
60%
Proves mixtes
A5
CT3
CT6
Prova d'integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà, en el 100%, en una prova integral (examen) del conjunt de continguts de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Yukl, Gary A., Liderazgo en las organizaciones , 2008, Madrid: Prentice Hall
LussierR, R. N. y Achua, C. F. , Liderazgo: Teoría, aplicaciones y desarrollo de habilidades, 2002, México: Thomson
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, 2011, Londres: SAGE

Complementària Casado, J.M., El directivo del siglo XXI, 2000, Barcelona: Gestión 2000
Nelson, B., 1001 formas de motivar, 2005, Barcelona: Gestión 2000
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, 2003, Florida: St. Lucie Press

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent