Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Desarrollar habilidades directivas y conocimientos técnicos para gestionar la complejidad de la realidad de la empresa internacional de una manera social y medioambientalmente responsable. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT6 |
Desarrollar habilidades para gestionar la carrera profesional. (Carreer development) |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Comprender y fomentar los procesos de cambio y desarrollo de las organizaciones.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT6 |
Profundizar en el autoconocimiento profesional
Desarrollar una actitud profesional
Analizar el entorno profesional propio de la especialidad
Diseñar itinerarios profesionales específicos
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Fonaments de comportament organitzatiu |
Mapa conceptual de temàtiques
Gestió de persones a les organitzacions
Revisió de temes clau (Motivació, Grups, etc.) |
Conceptes de lideratge |
Concepte de lideratge
Teories de lideratge
Estils de direcció |
Processos de lideratge |
Presa de decisions
Resolució de conflictes
Delegació
Entrevistes |
Aproximacions a la pràctica del lideratge |
Lideratge transaccional
Lideratge transformacional
Lideratge servidor
Lideratge autèntic
Lideratge invisible |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Trabajos |
|
10 |
35 |
45 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Valoració dels coneixements previs dels participants en comportament organitzatiu.
|
Sesión magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula, especialment en el cas d'estudiants sense experiència prèvia en estudis de gestió o comportament organitzatiu. |
Trabajos |
Al llarg de l'assignatura es proposaran una sèrie de treballs: uns s'hauran de preparar fora de l'aula i presentar-los a classe, i d'altres es proposaran i realitzaran durant les hores de classe. |
Atención personalizada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes. |
descripción |
Temps dedicat a la resolució de dubtes i consultes sobre l'assignatura en el despatx del professor en l'horari establert a tal efecte. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Els continguts dels treballs, amb les seves dates i requisits, seran explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. |
50% |
Pruebas mixtas |
|
Examen final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. |
40% |
Otros |
|
Participació activa a classe i en els grups de treballs. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de la segona convocatòria es determinarà a partir d'un examen i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà repetir o realitzar de nou. |
Básica |
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, London: Sage, 2011
Grünig, R. & Kühn, R., Successful decision-making: a systematic approach to complex problems, Berlin, Heidelberg : Springer, 2013
Storey, J., Leadership in Organizations current issues and key trends, London: Routledge, 2016
Yukl, G.A, Leadership in Organizations (8th ed.) Global Edition, Essex: Pearson, 2013
Davies, B. & Brundrett, M., Developing successful leadership, Dordrecht : Springer Netherlands, 2010
Moran, R.T.; Harris, P.R. & Moran, S.A., Managing cultural differences: global leadership strategies for cross-cultural business success (8th ed.), Amsterdam: Elsevier, 2011
Robbins, S.P. & Judge, T.A., Organizational Behavior, Global Edition (18th ed.), Essex: Pearson, 2018
Newstrom, J.W., Organizational Behavior: Human Behavior at Work (14th ed.), New York: McGraw Hill, 2015
Tracy, B., Leadership, Amacom, 2014
Dogru, C., Role of Human Resources for Inclusive Leadership, Workplace Diversity, and Equity in Organizations, IGI Global, 2023
Ann, D. & Roache, M., Transformational Leadership Styles, Management Strategies, and Communication for Global Leaders, IGI Global, 2023
|
|
Complementaria |
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, Florida: St. Lucie Press, 2003
House, R.J. et al., Culture, leadership, and organizations : the GLOBE study of 62 societies, Thousand Oaks: Sage, 2008
http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/toc/leaa/13/5, Leadership, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1935-262X, Journal of Leadership Studies, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1532-1088, Leadership in Action, ,
http://web.a.ebscohost.com.sabidi.urv.cat/ehost/command/detail?vid=0&sid=8cc3a16e-9472-4d93-b8b2, Leadership Quarterly, ,
Derungs, I., Trans-cultural leadership for transformation, New York: Palgrave McMillan, 2010
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
COMUNICACIÓN Y GESTIÓN INTERCULTURAL/16675105 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
TÉCNICAS DE NEGOCIACIÓN/16675106 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|