Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Avaluar les repercussions del marc institucional internacional, especialment el de la Unió Europea, i de les polítiques que es deriven i que incideixen en l'àmbit en el qual l'empresa o institució pública desenvolupa la seva activitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Saber localitzar i interpretar les fonts normatives, principis i institucions de l'ordenament tributari espanyol, europeu i internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I. Conceptes fonamentals
|
Sistema tributari: estructura
Impost sobre la Renda de Persones Físiques
Impost sobre Societats
Impost sobre el Valor Afegit
Impost sobre la Renda de No Residents
Dret tributari comunitari |
II. Convenis de doble imposició |
Definicions i àmbit d'aplicació
Imposició sobre les rendes
|
III. Planificació fiscal internacional |
Aspectes de la inversió estrangera
Reestructuració empresarial
Instruments financers i planificació fiscal: asimetries híbrides
Paradisos fiscals
BEPS i altres mesures fiscals anti-evasió i elusió |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
10 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
5 |
14 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la fiscalitat comparada |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d'una situació en la que ha de treballar l'estudiant per donar una solució al cas i resoldre una sèrie de preguntes relacionades amb la fiscalitat comparada |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes respecte a la fiscalitat comparada |
Descripció |
Resolució de dubtes que fan referència a la fiscalitat comparada via mail i en les hores de consulta indicades pel professorat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realització de problemes dins i fóra de l'aula |
20% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Estudis de cas |
40% |
Proves mixtes |
|
Examen final consistent en diverses preguntes teòriques i pràctiques |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria el 100% de la nota vindrà determinada per un examen final. No obstant això, es podrà mantenir la nota obtinguda en les activitats desenvolupades durant el curs per aquells alumnes que hagin lliurat i aprovat totes les activitats avaluables realitzades. En aquests casos, el pes de l'examen final per aquests alumnes en segona convocatòria serà d'un 50%. |
Bàsica |
International Tax Research And Analysis Foundation Itraf, Insights into Evolving Issues on Taxation - Existing and Continuing Challenges, Wolters Kluwer, 2019
Serrano, Fernando (dir.), Fiscalidad internacional, Centro de Estudios Financieros, 2019
Alan M. Rugman and Lorraine Eden, Multinationals and Transfer Pricing, Routledge Library Edition, 2018
|
|
Complementària |
Miller, A. & Oats, L., Principles of international taxation, Bloomsbury, 2019
Schellekens, M. et al., European Tax Handbook, IBFD, 2019
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|