IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) COMPORTAMENT ESTRATÈGIC I TEORIA DE JOCS Code 16675221
Study programme
Mercats Internacionals (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
E-mail josemanuel.gimenez@urv.cat
Lecturers
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
Web
General description and relevant information

Aquest curs està orientat cap a l'estudi del comportament dels individus a l'hora de prendre decisions, sempre que aquestes es produeixin en un entorn d'interdependència. En definitiva, es tracta utilitzar la teoria de jocs en les seves dues vessants (no cooperativa i cooperativa) per ser capaços de predir les accions que dels individus prendran: competència entre empreses, entre estats, cooperació, etc.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A8 Utilitzar les tècniques quantitatives avançades per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit dels mercats internacionals (especialitat investigació)
 A9 Analitzar aspectes innovadors i rellevants de les noves aportacions teòriques en el camp de l'economia internacional que permetin desenvolupar un treball de recerca d'acord amb els reptes que afronta aquesta disciplina acadèmica (especialitat investigació).
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A8 Saber seleccionar i aplicar les tècniques matemàtiques i economètriques avançades a la resolució de problemes concrets.
 A9 Aprendre a prendre decisions i proposar solucions apropiades basant-se en els principals models teòrics subjacents en els diversos àmbits específics de la investigació.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1-Josc estàtics - Definició.
- Representació en forma normal dels jocs estàtics.
- Solucions de josc estàtics en estratègies pures.
- Solucions amb estratègies mixtes.
- Aplicacions reals: evolució estable, competència entre empreses, sistemes de votació.
2- Jocs dinàmics - Definició.
- Representació en forma extensiva.
- Representació en forma normal.
- Solucions.
- Jocs repetits.
- Aplicacions reals: creències, jocs de cites, reputació, competència entre empreses, sistemes de votació.
3- Jocs cooperatius - Definició.
- Representació.
- Prinicipals solucions.
- Aplicacions reals: bancarrota, repartiment de costos, repartiment de ventas on-line.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A8
A9
12 42 54
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A8
A9
5 0 5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A8
A9
2 0 2
Proves orals
A8
A9
2 0 2
Proves pràctiques
A8
A9
4 6 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Atenció personalitzada
Description

Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves de desenvolupament
A8
A9
1 Prova escrita que demostri l'assoliment dels conceptes treballats. 60%
Proves orals
A8
A9
1 Prova oral que demostri la capacitat d'assolir conceptes de manera autònoma. 30%
Proves pràctiques
A8
A9
Activitats sobre exercicis teorico-pràctics del temari. 10%
Others  
 
Other comments and second exam session

A la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica
 Atsumoto, Akio, Game theory and its applications, , Springe, 2016
 Dutta, P., Strategies and Games: Theory And Practice, , MIT, 1999
Myerson, R., Game theory. Analysis of Conflict, , Harvard university press, 2013
Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.