DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 16675301
Ensenyament
Mercats Internacionals (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
IRANZO SANCHO, SUSANA
Adreça electrònica josepmaria.arauzo@urv.cat
antonio.quesada@urv.cat
maria.llop@urv.cat
mercedes.teruel@urv.cat
mariavictoria.soldevila@urv.cat
luis.diaz@urv.cat
bernd.theilen@urv.cat
susana.iranzo@urv.cat
antonio.osoriodacosta@urv.cat
marialuz.caballero@urv.cat
irene.borras@urv.cat
Professors/es
ARAUZO CAROD, JOSEP MARIA
QUESADA ARANA, ANTONIO
LLOP LLOP, MARIA
TERUEL CARRIZOSA, MERCEDES
SOLDEVILA LAFON, MARIA VICTÒRIA
DÍAZ SERRANO, LUIS
THEILEN , BERND GEORG
IRANZO SANCHO, SUSANA
OSÓRIO DA COSTA , ANTÓNIO MIGUEL
CABALLERO GABAS, MARIA LUZ
BORRÀS GARRIDO, IRENE
Web
Descripció general i informació rellevant El TFM consisteix en un treball autònom, original i inèdit, que permet a l’estudiant mostrar de manera integrada els continguts formatius i les competències adquirides associades al títol de màster. El TFM podrà elaborar-se en català, castellà o anglès.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització.
 A2 Desenvolupar habilitats professionals (lideratge, negociació, comunicació, etc.) que capacitin l'estudiant per a l'exercici de tasques de coordinació d'equips en empreses, institucions i organitzacions de caràcter públic o sense ànim de lucre que operen en l'àmbit internacional.
 A3 Capacitar l'estudiant per elaborar plans estratègics d'expansió internacional per a empreses.
 A4 Elaborar informes sectorials i dissenyar estratègies d'innovació que facilitin la inserció i / o la millora del posicionament (upgrading) de l'empresa en les cadenes de valor globals.
 A5 Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable.
 A6 Avaluar les repercussions del marc institucional internacional, especialment el de la Unió Europea, i de les polítiques que es deriven i que incideixen en l'àmbit en el qual l'empresa o institució pública desenvolupa la seva activitat.
 A7 Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica.
 A8 Utilitzar les tècniques quantitatives avançades per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit dels mercats internacionals (especialitat investigació)
 A9 Analitzar aspectes innovadors i rellevants de les noves aportacions teòriques en el camp de l'economia internacional que permetin desenvolupar un treball de recerca d'acord amb els reptes que afronta aquesta disciplina acadèmica (especialitat investigació).
 A10 Planificar i organitzar la transferència i publicació dels resultats de projectes d'investigació (especialitat investigació).
 A11 Capacitar l'estudiant per a la seva participació en grups multidisciplinaris, internacionals i interculturals de recerca avançada (especialitat investigació).
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
 CT8 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Dominar els fonaments teòrics del funcionament dels mercats internacionals.
 A2 Adquirir les capacitats necessàries per assumir tasques de direcció, anàlisi i gestió d'empreses i institucions incorporant les dinàmiques de la internacionalització.
 A3 Proposar estratègies d'internacionalització adequades a les característiques de les empreses i en funció dels mercats als quals es dirigeixen.
 A4 Ser capaç de desenvolupar estratègies d'innovació per millorar el posicionament de l'empresa en les cadenes i mercats globals.
 A5 Integrar els coneixements teòrics en les realitats en que es poden projectar.
 A6 Adquirir els coneixements necessaris per permetre el posicionament de l'empresa en el mercat Europeu
 A7 Ser capaç d'identificar les oportunitats i les amenaces sorgides de les noves realitats globals i dissenyar estratègies que afrontin aquests reptes.
 A8 Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació.
Saber utilitzar instruments matemàtics i economètrics adequats a la tipologia de dades a analitzar.
 A9 Identificar , entendre i avaluar l'estat de l'art sobre el tema de recerca específic proposat.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació.
 A10 Plantejar hipòtesis i proposar i justificar preguntes ( i sub - preguntes ) d'investigació.
Proposar i aplicar la metodologia més adequada per al tema d'investigació.
 A11 Adquirir la capacitat de treball en equips de recerca internacionals.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
 CT8 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

L’elecció i assignació del tema i tutor del Treball de Fi de Màster seguirà el procediment següent:

a) L’estudiant haurà d’emplenar la seva sol·licitud de proposta de tema i tutor/a utilitzant el model disponible a l’espai Moodle. En el cas que la sol·licitud no inclogui la proposta de tutor/a, la coordinació en farà l’assignació i la comunicarà a l’estudiant.

b) La proposta de tutor/a es farà preferentment entre els docents del màster. No obstant això, l’estudiant pot proposar un professor/a sense docència al màster i també sol·licitar una cotutorització. La proposta haurà de ser acceptada per la coordinació. En cas que no s’accepti la sol·licitud de tema o tutor/a, la coordinació convocarà l’estudiant per a reorientar la proposta.

c) La sol·licitud s’haurà de presentar a la coordinació del TFM. La data límit de presentació es fixarà a l’espai Moodle del TFM.

d) En el cas que l’estudiant no hagi presentat la sol·licitud en el termini establert, s’entendrà que renuncia a la tutorització del seu treball i l’acta del TFM de l’estudiant s’endarrerirà al setembre.

La coordinació del TFM informarà, tant als tutors/es com als estudiants, de la possibilitat de realitzar el TFM dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV a mesura que arribin les propostes d’organismes i institucions. Les propostes que sorgeixin d’estudiants i/o docents es debatran entre les persones i entitats implicades i, si escau, es presentaran per a la seva inclusió dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
33 0 33
Elaboració del treball de fi de grau/màster
0 175 175
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
1 13 14
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió informativa sobre el contingut i estructura del treball de fi de màster. Informació dels terminis i la documentació a entregar
Selecció/assignació del treball de fi de grau Selecció i assignació de l'àmbit del treball de fi de màster a desenvolupar.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Orientació i seguiment del/de la tutor/a a l'estudiant.
Elaboració del treball de fi de grau/màster L'estudiant dissenyarà i desenvoluparà un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia que estigui relacionat amb alguna de les especialitats ofertes pel màster.

El TFM ha de ser realitzat i presentat per un únic estudiant. Si la temàtica i/o metodologia ho justifica, excepcionalment es podrà realitzar i presentar per un grup de dos/dues estudiants. S’entendrà que es realitza conjuntament per dos/dues estudiants quan facin la sol·licitud de tema i tutor/a conjuntament, i sempre que obtinguin el vist-i-plau de la coordinació del TFM.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Exposició i defensa per part de l'estudiant del treball de fi de màster davant d'un tribunal d’avaluació.

Els períodes de defensa del TFM es fixen en el calendari acadèmic de màster de la FEE, el qual està disponible a la Guia Docent. La data, hora i lloc concret de la defensa de cada TFM es publicarà a l’espai Moodle.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

El sistema i la periodicitat de les tutories seran establerts conjuntament entre tutor/a i estudiant.

En cas que l’estudiant realitzi el TFM coincidint amb una estada de mobilitat, les tutories s’establiran a través del correu electrònic o qualsevol altre mitjà que faci possible la tutorització.

En el cas que l’estudiant desenvolupi tot o part del TFM en una entitat col·laboradora, a més del tutor/a de la URV l’estudiant tindrà un tutor/a d’aquesta entitat.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
El TFM es podrà realitzar:

a) A la pròpia URV o en una altra institució o empresa (l’entitat col·laboradora). En aquest darrer cas, és necessari signar un conveni entre la FEE i l’entitat col·laboradora).

b) Dins d’un programa de mobilitat. En aquest cas se seguirà la normativa prevista per al TFM en la universitat de destí.

c) En el marc del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV.
70%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
PRESENTACIÓ DEL TREBALL DE FI DE MÀSTER:

El treball de fi de màster haurà de ser presentat en suport paper i electrònic. Les dates concretes per al lliurament es donaran a conèixer a través del Moodle.

DEFENSA DEL TREBALL DE FI DE MÀSTER:

La defensa del treball de fi de Màster es farà de forma pública i presencial davant d'un tribunal d’avaluació. El temps assignat per a cada exposició és de 20 minuts i, posteriorment, el tribunal procedirà a realizar les preguntes o suggerències que consideri pertinents.

El tribunal d’avaluació estarà format per 3 membres, preferentment docents del màster, vinculats als departaments de la FEE que no hagin estat tutors/es de TFM dels estudiants que avaluïn. La qualificació atorgada pel tribunal és única (acordada pels tres membres que el formen).

El plagi total o parcial en l’elaboració del TFM comporta, entre d’altres possibles conseqüències, la qualificació de suspens (zero) en el TFM.

Si el TFM es realitza dins d’un programa de mobilitat seguirà la normativa prevista per al TFM en la universitat de destí.

L’estudiant que vulgui revisar la qualificació del TFM haurà d’enviar el model de sol·licitud de revisió disponible a l’espai Moodle per correu electrònic a l’adreça que consti a la pròpia sol·licitud, en un termini màxim de 5 dies naturals des de la publicació de la seva qualificació.
30%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El treball de Fi de Màster té convocatòria única al juny (posposable al setembre).

La normativa acadèmica i de matrícula preveu en el seu art. 12 l'avançament al gener als estudiants, que havent matriculat l'assignatura de Treball de Fi de Màster es troben en disposició de sol·licitar què els sigui valorada i qualificada l'assignatura al gener mitjançant sol.licitut a la secretaria del centre i en els terminis establerts.

La normativa acadèmica i de matrícula preveu en el seu art. 13 l'endarreriment de la convocatòria del juny al setembre als estudiants, que havent matriculat l'assignatura de Treball de Fi de Màster es troben en disposició de sol·licitar què els sigui valorada i qualificada l'assignatura al setembre mitjançant sol.licitut a la secretaria del centre i en els terminis establerts.


Fonts d'informació

Bàsica

La bibliografia variarà segons el tema específic i s'acordarà amb el/la tutor/a.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent