IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) BUSINESS PRACTICALS I Code 16675501
Study programme
International Markets (2016)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
9 Optional work placement 2Q
Language
Català
Department Economics
Business Management
Coordinator
MOLINA COBO, MARÍA DEL CARMEN
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
E-mail gloria.barbera@urv.cat
mcarmen.molina@urv.cat
susana.iranzo@urv.cat
Lecturers
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
MOLINA COBO, MARÍA DEL CARMEN
IRANZO SANCHO, SUSANA
Web http://http://http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html
General description and relevant information L'assignatura de Pràctiques Externes té com a objectiu afavorir l'adquisició de competències per tal de preparar a l'estudiant per a l'exercici d'activitats professionals, facilitar la seva ocupació i fomentar la seva capacitat emprenedora.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Analyse the international markets through advanced techniques and approach which allow facilitating important information to international companies and/or companies willing internationalisation.
 A2 Develop professional abilities (leadership, negotiation, communication, etc.) which enable the student to perform tasks of coordinating teams in companies, institutions and public organisations or non-profit organisations operating within the international area.
 A4 Prepare sector reports and design innovation strategies which facilitate the insertion and/or improvement of the positioning (upgrading) of the company in global value chains.
Type B Code Competences Transversal
 CT4 Work in multidisciplinary teams and complex contexts.
 CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
 CT6 Develop skills to manage career development.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Integrate theoretical knowledge with realities to which they can be applied.
 A2 Comprehend the complexity of the organizational culture and the operation of one or many functional areas of the company.
Develop an analytical, creative and critical spirit to assess the professional reality and organisational problems.
 A4 Analyse the professional reality based on the knowledge and techniques acquired in the master’s degree.
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Work in multidisciplinary teams and complex contexts.
 CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
 CT6 Develop skills to manage career development.
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures

IMPORTANT: In order to apply to the subject "Business Internships" it is mandatory to have knowledge of Spanish.

Matrícula i sol·licitud del lloc de pràctiques

L'estudiant haurà de:

1. Matricular les Pràctiques Externes.

2. Registrar-se a l’aplicació HERA, aplicació de pràctiques de la Facultat d'Economia i Empresa (https://gandalf.fee.urv.cat/hera/registre/estudiant) i adjuntar el CV.

3. Introduir a HERA la seva sol·licitud on podrà consultar el llistat complet dels llocs de pràctiques (https://gandalf.fee.urv.cat/hera/accounts/login/?next=/hera/estudiant). Per completar la sol.licitud caldrà:

3.1 Seleccionar i ordenar un mínim de llocs de pràctiques.

3.2 Prioritzar els criteris addicionals d'ubicació, perfil i horari del lloc de pràctiques. Aquests criteris només s'utilitzaran en el cas que no es pugui assignar cap dels llocs de pràctiques seleccionats en el pas anterior.

 

Procés d'assignació dels llocs de pràctiques

L'assignació provisional dels llocs de pràctiques es farà en funció de l'expedient acadèmic de l’estudiant. L’assignació definitiva depèn de l'acceptació per part de l'entitat col·laboradora del candidat assignat.

Es podrà consultar el lloc de pràctiques assignat a l'aplicació HERA.

 

Terminis

Matrícula: en el termini fixat per la URV

Sol·licitud dels llocs de pràctiques: del 9 al 13 de febrer de 2018

 

Assignació:

a) Assignació provisional: 14 de febrer de 2018

b) Assignació definitiva: 21 de febrer de 2018


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Selection of practicum
0 0 0
Coordination and monitoring mechanisms
CT6
2 0 2
Practicum
A1
A2
A4
CT4
CT5
CT6
0 216 216
Report
CT5
0 3 3
Personal tuition
0 0 0
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Es realitzaran un mínim de dues sessions informatives. La primera, abans del període de sol·licitud de llocs de pràctiques amb la coordinació de pràctiques. La segona, abans de l'inici de les pràctiques, una vegada assignat el lloc de pràctiques, amb el tutor/a acadèmic i la coordinació de pràctiques
Coordination and monitoring mechanisms Els mecanismes de coordinació i seguiment de les pràctiques es duen a terme amb la participació dels diferentes agents implicats: l'equip de coordinació de pràctiques de la FEE, els tutors/es acadèmics i de l'entitat col.laboradora, i els estudiants. En l'apartat següent es detallen aquests mecanismes.
Practicum Les pràctiques es desenvoluparan durant 11 setmanes, amb una durada de 4 hores diàries, en torn de matí i tarda, o bé només en torn de matí, en funció de cada lloc de pràctiques. El període no lectiu de Setmana Santa interromprà l'activitat de pràctiques.
Report L'estudiant realitzarà un informe final, que haurà d'incloure: la descripció de tasques previstes i les efectivament realitzades així com la valoració de les competències desenvolupades.
Personal tuition

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

Els agents implicats en la coordinació i seguiment de les Pràctiques Externes de la Facultat d'Economia i Empresa són:

A. L'equip de coordinació de pràctiques externes

L'equip de coordinació està format per la Coordinadora de Pràctiques Externes i Borsa de Treball de la FEE i la Responsable de Pràctiques Externes curriculars, i s'encarrega de:

•Organitzar els mecanismes de captació i selecció d’entitats col•laboradores

•Fixar tots els terminis dels diferents procediments vinculats a les Pràctiques Externes

•Realitzar sessions informatives per als estudiants prèvies a la matrícula de Pràctiques Externes

•Revisar els perfils i les activitats previstes en cada lloc de pràctiques sol.licitat per les entitats col.laboradores

•Assignar un tutor/a acadèmic a cada estudiant

•Sol.licitar i generar la documentació necessària per a la realització de les Pràctiques Externes

•Realitzar sessions informatives amb estudiants i tutors acadèmics prèvies a l'estada en pràctiques de l'estudiant.

•Donar suport i coordinar els tutors/es acadèmics

•Mantenir contactes i reunions amb els responsables dels programes de pràctiques de les entitats col•laboradores

•Recollir els suggeriments de tots els agents implicats en les Pràctiques, directament i a través de l'enviament d'enquestes de satisfacció

•Emplenar les actes acadèmiques amb les qualificacions comunicades pels tutors/es

•Revisar el procés PR-FEE-010 i proposar-ne la seva modificació, si escau

•Rendir comptes davant de la Junta de Facultat

B. Tutors/es acadèmics de la Facultat d'Economia i Empresa

Els tutors/es acadèmics, professorat de la FEE, s'encarreguen de tutoritzar els estudiants assignats per la coordinació durant tota l'estada. El tutor/a ha de:

•Realitzar un mínim de dues reunions presencials amb l'estudiant durant la seva estada en pràctiques

•Realitzar un mínim de dues reunions presencials amb el tutor/a de l'entitat col.laboradora a la seu de l'entitat

•Comunicar a la coordinació de pràctiques qualsevol incidència que requereixi del seu coneixement, o qualsevol canvi respecte a les característiques inicials del projecte formatiu.

•Qualificar l’estudiant en funció dels criteris fixats en aquesta guia docent (a partir de la valoració facilitada per l'entitat col.laboradora, la valoració de l'informe final de l'estudiant i la valoració del compliment i actitud de l'estudiant durant el desenvolupament de les pràctiques)

•Traslladar tota la documentació derivada de la qualificació de l'estudiant a la coordinació de pràctiques

•Realitzar un informe de seguiment sobre la coordinació que s'ha realitzat amb cada una de les entitats col.laboradores

C. Tutors/es de les entitats col•laboradores

El tutor/a de l'entitat col•laboradora s'encarrega del seguiment de l'estudiant assignat durant tot el període d'estada de l'estudiant en la seva entitat respectant el projecte formatiu acordat. El tutor/a de l'entitat col.laboradora ha de:

•Facilitar el desenvolupament personal i professional de l’estudiant

•Reunir-se amb el tutor acadèmic, a la seu on l'estudiant desenvolupa les pràctiques, com a mínim en dues ocasions.

•Comunicar al tutor acadèmic qualsevol aspecte que es consideri rellevant en el desenvolupament de les pràctiques, especialment qualsevol canvi en el projecte formatiu acordat o desplaçaments de l'estudiant de la seu de pràctiques informada.

•Realitzar un informe final sobre l'estudiant que inclou una valoració explícita de les competències previstes en les Pràctiques Externes. Aquest informe es comentarà en la darrera reunió amb el tutor/a acadèmic.

•Respondre una enquesta de satisfacció

D. Estudiants

L'estudiant, amb l'objectiu de fer possible el correcte seguiment i coordinació de les seves pràctiques,  ha de:

•Conèixer el funcionament i calendari de les Pràctiques

•Assistir a les sessions informatives

•Complir amb les obligacions derivades del procés de signatura del seu conveni

•Desenvolupar les tasques que li siguin encomanades durant la seva estada en pràctiques

•Informar puntualment el seu tutor/a acadèmic de qualsevol aspecte que consideri rellevant per al seu aprenentatge

•Informar el seu tutor/a acadèmic de qualsevol modificació respecte al previst al conveni signat (tasques, tutor/a, horari...), especialment si s'ha de desplaçar de la seva seu durant les pràctiques.

•Assistir a les reunions presencials amb el seu tutor/a acadèmic

•Realitzar un informe final de la seva estada en pràctiques

•Respondre una enquesta de satisfacció

 


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Methodologies Competences Description Weight        
Coordination and monitoring mechanisms
CT6
Valoració del compliment i actitud de l'estudiant per part del tutor/a acadèmic. Aquesta valoració tindrà una qualificació de 0 si l'estudiant no ha respost l'enquesta de satisfacció sol.licitada per la coordinació de les pràctiques en el termini previst 10%
Practicum
A1
A2
A4
CT4
CT5
CT6
Valoració de les competències previstes en el desenvolupament de les pràctiques externes per part del tutor/a de l'entitat col·laboradora 70%
Report
CT5
Avaluació de l'Informe final de l'estudiant sobre l'estada en pràctiques. L'Informe ha d'incloure la descripció de les tasques desenvolupades i la seva valoració relacionant-les amb les competències previstes. 20%
Others

Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l'estudiant).

 
Other comments and second exam session

Les Pràctiques Externes tenen CONVOCATÒRIA ÚNICA.

Les Pràctiques Externes NO tenen CONVOCATÒRIA ADDICIONAL.

En determinats supòsits, les Pràctiques Externes es poden reconèixer. Tota la informació sobre el RECONEIXEMENT de les Pràctiques Externes es troba a la plana web de la Facultat d'Economia i Empresa http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


 
Other comments
IMPORTANT: In order to apply to the subject "Business Internships" it is mandatory to have knowledge of Spanish. Cal que l'estudiant consulti la Normativa de Pràctiques Externes de la FEE (http://www.fee.urv.cat/media/upload/arxius/facultat/junta/normatives_centre/normativa_practiques_fee.pdf)
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.