Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Analitzar amb rigor científic estudis de cas d'empreses i problemes empresarials i emetre informes d'assessorament i consultoria que donin resposta a aquests problemes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Entén com els consumidors prenen les seves decisions de compra.
Entén les teories del comportament del consumidor i les seves implicacions per a les estratègies de màrqueting.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Introducció al comportament del consumidor |
1.1. Introducció
1.2. Què és el comportament del consumidor?
1.3. El comportament del consumidor és un procés?
1.4. Actors en el comportament del consumidor
1.5. Impacte del màrqueting en els consumidors
1.6. Impacte dels consumidors en les estratègies de màrqueting
1.7. Significat del consum
1.8. El consumidor global
1.9. El consumidor virtual
1.10. Desaparició dels límits. Màrqueting i realitat
1.11. El consumidor ètic
1.12. El costat fosc del comportament del consumidor
|
TEMA 2. La percepció |
2.1. Introducció
2.2. Sistemes sensorials
2.3. Lindars sensorials
2.4. Atenció
2.5. Publicitat encoberta
|
TEMA 3. Aprenentatge i memòria |
3.1. Introducció
3.2. Definicions
3.3. Teories conductuals de l’aprenentatge
3.4. Teoria cognoscitiva de l’aprenentatge
3.5. La memòria
|
TEMA 4. Motivació i valors |
4.1. Introducció
4.2. El procés de motivació
4.3. Força motivacional
4.4. Necessitats contra desitjos
4.5. Involucrament dels consumidors
4.6. Valors dels consumidors
|
TEMA 5. Personalitat. |
5.1. Introducció
5.2. Teories de la Personalitat
5.3. Estil de vida
5.4. Psicografia
5.5. Perspectives sobre el jo
5.6. Rols sexuals
|
TEMA 6. La influència dels grups |
6.1. Grups de referència
6.2. La presa de decisions organitzacionals
6.3. La presa de decisions familiars
|
TEMA 7. Les cultures i les subcultures |
7.1. Ingrés i classe social
7.2. Subcultures ètniques, racials i religioses
7.3. Subcultures per edats
7.4. Influències culturals sobre el comportament del consumidor
|
TEMA 8. El procés de decisió de compra |
8.1. Introducció
8.2. Procés de decisió de compra
8.3. Tipus de decisions dels consumidors
8.4. Reconeixement del problema
8.5. Cerca d’informació
8.6. Avaluació de les alternatives
8.7. Elecció de marques conegudes
8.8. Regles de decisió
8.9. Efectes situacionals del comportament del consumidor
8.10. Atmosfera
8.11. Percepcions de la qualitat del producte
|
TEMA 9. Aplicacions del comportament del consumidor |
9.1. El consumidor ètic
9.2. El consumidor postmodern
9.3. El consumidor en espera |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
47 |
70 |
117 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
12 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes teòrics de l’assignatura. També es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del/s treball/s (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets |
Descripció |
Al despatx del professor/a en l'horari establert o abans o després de la classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Treballs en grup i/o individuals |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen Final |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria Cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen final de l'assignatura per tal de tenir en compte la nota de l'avaluació continuada
Segona convocatòria El 100% de la nota és l'examen final. |
Bàsica |
Solomon, Michael, Comportamiento del Consumidor, Pearson Educación, 2013
|
|
Complementària |
Schiffman, L.G. , Comportamiento del Consumidor, Pearson Educación, 2005
Blackwell, R.D.; Miniard, P.W. and Engel, J.F, Comportamiento del Consumidor, Thomson, 2002
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115 | FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 | INVESTIGACIÓ DE MERCATS I APLICACIONS/16214116 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|