Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE8 |
Genèric
| | CE9 |
Coneix i diferencia les grans etapes de l’evolució del Dret
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC I.- LA ROMANITZACIÓ
|
Tema 1.- Dret romà i romanització.
|
BLOC II.- EL MÓN JURÍDIC MEDIEVAL
|
Tema 2.- Dret visigòtic. Dret alt medieval. Ius commune.
Tema 3.- El Dret a la Baixa Edat Mitjana: el Dret del regne de Castella i el Dret del principat de Catalunya.
|
BLOC III.- EL MÓN JURÍDIC DE L'ABSOLUTISME
|
Tema 4.-El Dret a l'època moderna. L'aparició de l'Estat. L'absolutisme jurídic. Les Recopilacions.
Tema 5.-El procés d'integració territorial de la monarquia hispànica. Els Decrets de Nova Planta.
|
BLOC IV.- L'ESTAT LIBERAL
|
Tema 6.- L'Estat liberal. Orígens i evolució posterior: Estat social, Estat del benestar.
|
BLOC V.- CONSTITUCIONALISME I CODIFICACIÓ |
Tema 7.- El constitucionalisme.
Tema 8.- Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 9.- El procés codificador.
Tema 10.- Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
18 |
25 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació bàsica sobre el contingut i funcionament de l'assignatura que s' impartirà durant el primer dia del curs pel professor de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminaris, comentaris i/o treballs sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles, llibres, etc.
Els comentaris es podran preparar amb material complementari fora de l'aula, i podran ser exposats a classe. |
Atenció personalitzada |
Resolució individual o col.lectiva de dubtes relacionats amb l'assignatura |
Descripció |
Es realitzaran tutories individuals o grupals en el despatx de la professora o en línia per la resolució de dubtes sobre la matèria de l'assigantura per aquelles persones que ho sol.licitin. L'horari serà determinat amb cita prèvia sol.licitada a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valora sobre 10.La nota pondera un 35% de la nota final. |
35% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valroa sobre 10. La nota pondera un 35% de la nota final. |
35 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova de desenvolupament que pot incloure preguntes curtes sobre el temari, comentaris de textos, articles, etc. Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. |
30 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova objectiva tipus test (70 %) i en una prova de desenvolupament (preguntes curtes, comentari de text, d'articles, etc.) (30%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
, , ,
, , ,
|
Qualsevol manual de l'assignatura recomanat pel professorat a l'inici de curs. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA DEL DRET/15214004 | DRET ROMÀ/15214002 | CONSTITUCIÓ I SISTEMA DE FONTS/15214005 |
|
|
Altres comentaris |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|