Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | DRET-CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| DRET-CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| DRET-CE8 |
Genèric
| | DRET-CE9 |
Coneix i diferencia les grans etapes de l’evolució del Dret
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC INICIAL |
Tema 1.- Introducció històrica al Dret. Dret romà i romanització. |
BLOC II.- EL MÓN JURÍDIC MEDIEVAL |
Tema 2.- El món jurídic medieval. Dret visigòtic . Ius commune i concepció medieval del Dret.
Tema 3.- El Dret a la Baixa Edat Mitjana: el Dret del regne de Castella; el Dret del Principat de Catalunya; el Dret mercantil marítim.
|
BLOC III.- EL MÓN JURÍDIC DE L'ABSOLUTISME |
Tema 4.- El Dret a l'època moderna. L'aparició de l'Estat. L'absolutisme jurídic.Les Recopilacions.
Tema 5.- El procés d'integració territorial de la monarquia hispànica. Els Decrets de Nova Planta.
|
BLOC IV.- L'ESTAT LIBERAL |
Tema 6.- L'Estat liberal. Orígens i evolució posterior: Estat social, Estat del benestar.
|
BLOC V.- CONSTITUCIONALISME I CODIFICACIÓ |
Tema 7.- El constitucionalisme.
Tema 8.- Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 9.- El procés codificador.
Tema 10.- Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
27 |
43 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació bàsica impartida pel professor/a el primer dia de curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminariscomentaris de text i/o treballs sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles, llibres, documentals, pel.lícules
Els comentaris es prepararan amb material complementari fora de l'aula , i podran ser exposats a classe. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Es realitzaran tutories individuals o en grup
per aquells/es alumnes que ho sol.licitin per la resolució de dubtes sobre la matèria
impartida a l'aula.
Les tutories seran sol.licitades via correu electrònic. |
Descripció |
Es realitzaran tutories individuals en el despatx del professor/a per la resolució de dubtes sobre la matèria de l'assignatura per aquells/es alumnes que ho sol.licitin. L'horari serà determinat via sol.licitud prèvia per correu electrònic.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova pràctica que pot incloure preguntes curtes sobre el temari, comentaris de textos, articles, etc. Es valora sobre 10. La nota pondera un 40 % de la nota final. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova de desenvolupament sobre el temari de l'assignatura. Es valora sobre 10. La nota pondera un 60% de la nota final. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova de desenvolupament (60 %) i en una prova mixta (preguntes curtes, comentari de text) (40%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
Escudero, José Antonio. Curso de Historia del Derecho :
fuentes e instituciones político-administrativas, Madrid, diverses edicions. Tomás y Valiente, Francisco. Manual de historia del derecho
español, Madrid : Tecnos., diverses edicions Montagut Extragués, Tomàs de. Història del dret català, Barcelona : UOC Universitat Oberta de Catalunya,2009 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Pel seguiment de l'assignatura és necessari tenir coneixements previs sobre la història d' Espanya. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|