Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
PART 1. CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
Definició d'economia
Economia de mercat
Elaboració de models
El model de Competència Perfecta
|
PART 2. DEMANDA I OFERTA |
|
2. Fonaments de la demanda |
Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
Funció de demanda |
3. La demanda |
Desplaçaments de la demanda
Demanda de mercat
Elasticitat de demanda
|
4. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu |
Funció de producció i costos de produir
Maximització de benefici
Funció d'oferta
|
5. L'oferta |
Desplaçaments de l'oferta
Oferta de mercat
Elasticitat d'oferta
|
PART 3. ANÀLISI DEL MERCAT COMPETITIU |
|
6. L'equilibri de mercat |
Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
|
7. L'eficiència del mercat competitiu |
Excedent del consumidor i del productor
Mesura de l'eficiència dels mercats
Eficiència i comerç internacional
|
8. Desigualtat econòmica |
Causes de la desigualtat econòmica
Mesura de la desigualtat econòmica
Redistribució de la renda
|
9. Intervenció de l'Estat |
Preus màxims i mínims
Impostos i subsidis sobre la quantitat |
PART 4. LES ERRADES DE MERCAT I EL PAPER DE L'ESTAT |
|
10. Les errades de mercat i el paper de l'Estat |
Errades de mercat: Externalitats, Béns públics, Problemes d'informació
Intervenció de l'Estat: Impostos de Pigou, Creació de meercats de drets d'emisió, Provisió de béns públics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
21 |
52 |
73 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
16 |
40 |
56 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge.
Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Diferents tipus de proves.
Es portarà a terme una activitat d'auto seguiment a cada part del programa |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Controls parcials de l'assignatura.
Es portarà a terme una prova objectiva tipus test a cada part del programa. |
40% |
Proves mixtes |
|
Examen final: resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i exercicis. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1a. convocatòria (avaluació continuada) - A cadascuna de les parts del programa es desenvolupen: activitats d'auto seguiment i una prova tipus test. Amb independència de quina és la qualificació obtinguda en aquestes proves d'avaluació continuada, aprovar l'examen final és una condició necessària per poder superar l'assignatura.
2a. convocatòria - Consistirà en la realització d'un examen, que valdrà el 100% de la nota final.
- Aquest examen es basarà en la resolució de preguntes tipus test, de preguntes curtes i / o exercicis.
1a. i 2a. convocatòria. - Durant la realització dels exàmens NO es permetrà l'ús o la tinença de calculadores o de dispositius de comunicació i transmissió de dades.
- Cometre errors ortogràfics i gramaticals en les proves d'avaluació serà penalitzat amb una reducció de la nota.
|
Bàsica |
|
· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principios de economía. 3a. edició. Ed. McGrawHill, Madrid . Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3a. edició. Ed. Reverté, Barcelona · Mankiw, NG i
Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2006): Economía. 18a. edició. Ed. McGrawHill, Madrid |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|