Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Introducció i conceptes bàsics |
1.1. Els problemes macroeconòmics
1.2. Les principals variables macroeconòmiques
1.3. Els cicles econòmics, el creixement i la qualitat de vida |
TEMA 2. El sector real de l'economia |
2.1. Els components de la demanda agregada
2.2. El model renda-despesa
2.3. L'equilibri en el mercat de béns i serveis, i la funció IS |
TEMA 3. El sector monetari de l'economia |
3.1. Les funcions del diner i la demanda de diner
3.2. El sistema bancari, la creació de diner, els bancs centrals i l'oferta monetària
3.3. L'equilibri en el sector monetari i la funció LM |
TEMA 4. El model IS-LM |
4.1. L'equilibri simultani en el mercat de béns i en el mercat monetari
4.2. L'eficàcia de les polítiques fiscals
4.3. L'eficàcia de les polítiques monetàries |
TEMA 5. El model Demanda Agregada - Oferta Agregada |
5.1. La relació entre demanda i producció agregades, i el nivell de preus
5.2. L'equilibri DA-OA i les polítiques macroeconòmiques
5.3. El mercat de treball, l'atur i la inflació (corba de Phillips) |
TEMA 6. Les economies obertes |
6.1. El comerç exterior i la balança de pagaments
6.2. El mercat de divises i els tipus de canvi
6.3. La integració econòmica i monetària |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
36 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i resolució de dubtes dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
El professor responsable de cada grup informarà del seu horari d'atenció als estudiants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova Parcial 1 (25%)
Prova Parcial 2 (25%)
Activitats Participatives (10%)
|
60% |
Altres |
|
Examen Final de l'Avaluació Continuada (caldrà obtenir una nota mínima d'un 4, en aquest examen, per poder ser avaluat amb el sistema d'avaluació continuada de la primera convocatòria) |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en Segona Convocatòria es realitzarà amb un Examen Final Únic, que suposarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Mankiw, N.B., Principios de Economía, (2017), Cengage Learning Editores. México, D.C.
Krugman, P. i Wells, R., Macroeconomía, 3a ed., (2016), Editorial Reverté. Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|