Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| CE3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| CE4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| CE6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| CE7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| CE10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Genèric
| | CE3 |
Dóna resposta a un problema plantejat aplicant la normativa, la jurisprudència i la doctrina autoritzada
| | CE4 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Genèric
| | CE8 |
Genèric
| | CE9 |
Genèric
| | CE10 |
Genèric
| | CE11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció: El dret de família |
Lliçó 1: El Dret de Família
|
EL MATRIMONI |
LLiçó 2: Matrimoni i sistema matrimonial
LLiçó 3: La celebració del matrimoni
Lliçó 4: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit personal
Lliçó 5: La nul·litat del matrimoni
Lliçó 6: La separació dels cònjuges i la dissolució del matrimoni
Lliçó 7: Efectes comuns a la nul·litat, la separació i el divorci
|
LES RELACIONS PATRIMONIALS ENTRE CÒNJUGES |
Lliçó 8: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit patrimonial.
Lliçó 9: Els negocis jurídics entre cònjuges
Lliçó 10: El règim econòmic matrimonial
Lliçó 11: El règim de separació de béns
Lliçó 12: El règim de participació
Lliçó 13: Els règims de comunitat
|
LES RELACIONS DE CONVIVÈNCIA NO MATRIMONIAL |
Lliçó 14: La convivència estable en parella
Lliçó 15: Les altres situacions de convivència
|
LA RELACIÓ DE PARENTIU |
Lliçó 16: El parentiu i el dret d'aliments entre parents
Lliçó 17: La filiació
Lliçó 18: La filiació adoptiva
|
LES INSTITUCIONS CIVILS DE PROTECCIÓ DE LA PERSONA |
Lliçó 19: La potestat dels pares
Lliçó 20: La tutela
LLiçó 21: Altres institucions de protecció de la persona
|
LA PROTECCIÓ PATRIMONIAL DE LA PERSONA DISCAPACITADA O DEPENENT |
Lliçó 22: La protecció patrimonial de la persona discapacitada o dependent: el patrimoni protegit |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
23 |
58 |
81 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classe teòrica presencial a l'aula. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Aplicació pràctica dels conceptes teòrics. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Atenció personalitzada |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professor, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
Descripció |
Atenció individualitzada previa petició per correu electrònic. L’atenció es realitzarà per mitjans telemàtics, sempre que no sigui aconsellable l'atenció presencial. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
2 proves teòriques:
- Estructura: tipus test i a desenvolupar
- Contingut: el que s'especificarà al Pla de treball.
- Dates: les que s'especificaran al Pla de treball
- D'acord amb la normativa acadèmica, qualsevol tipus de frau en la realització de qualsevol de les proves, especialment el plagi o el mètode de l'copy / pega en les proves en línia, suposarà el suspens de tota l'assignatura. |
- es puntuaran sobre 10. El mínim per superar cadasuna de les proves és 5
- TEST: Les preguntes no contestades no descompten i les errònies descompten 0.25
- valor:
a) test: 1/3 del valor total de l'assignatura
b) Desenvolupament: 1/3 del valor total de l'assignatura
- Per aprovar l'assignatura es requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves. Si no s'arriba a un mínim de 3 en qualsevol prova, l'assignatura no queda superada, tot i que de la mitja de les 3 proves resulti un valor 5 o superior. |
Proves pràctiques |
|
1 prova pràctica:
Metodologia: resolució dels casos pràctics plantejats.
Es permet l'ajut Del Codi civil estatal i Codi civil català (i els documents legals que eventualment determini el professorat).
NO es permeten fotocòpies.
Contingut: tot el temari
Data: l'oficialment assenyalada
- D'acord amb la normativa acadèmica, qualsevol tipus de frau en la realització de qualsevol de les proves, especialment el plagi o el mètode de l'copy / pega en les proves en línia, suposarà el suspens de tota l'assignatura. |
- Es puntuarà sobre 10. El mínim per superar la prova és 5
- valor: 1/3 del valor total de l'assignatura
- Per aprovar l'assignatura es requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves. Si no s'arriba a un mínim de 3 en qualsevol prova, l'assignatura no queda superada, tot i que de la mitja de les 3 proves resulti un valor 5 o superior. |
Altres |
|
- La valoració de l'assignatura es farà tenint en compte els criteris que a continuació es relacionen, tot i que, segons normativa (art. 4.2, final NAM Grau), a les actes figurarà com a "no presentat" qui no hagi fet un total de proves que representin un valor igual o superior al 50% de l'assignatura PRIMERA CONVOCATÒRIA: a) Part teòrica: test i a desenvolupar b) part pràctica: a desenvolupar. - Comput dels resultats: a) Alumnes que hagin fet les 3 proves (test, de desenvolupament i pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes no presentats a una les 3 proves: mitja entre el resultat de les proves fetes i un 0 corresponent a la prova no presentada; c) Alumnes no presentats a cap de les 3 proves: no presentats - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves SEGONA CONVOCATÒRIA: a) Part teòrica: test de tot el temari b) Part pràctica: a desenvolupar -Els alumnes que havent-se presentat a totes proves previstes per la 1ª convocatòria (proves test, a desenvolupar i pràctica) hagin superat alguna de les parts amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la/les parts no superades. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a totes les proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la part a la que eventualment s'hagin presentat. |
* Espuntuarà sobre 10
- El resultat farà mitja amb el resultat de la part superada en primera convocatòria.
- Per aprovar l'assignatura es requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves. Si no s'arriba a un mínim de 3 en qualsevol prova, l'assignatura no queda superada, tot i que de la mitja de les 3 proves resulti un valor 5 o superior. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
EN CAS D'EMERGÈNCIA SANITARIA - Els criteris de docència i avaluació es regiran pel que s'estableixi institucionalment - En tot el que sigui possible es respectaran els criteris establerts a la Guia Docent - QUEDA ABSOLUTAMENT PROHIBIT L'ÚS O TINENÇA DE DISPOSITIUS DE COMUNICACIÓ I/O TRANSMISSIÓ DE DADES DURANT LA REALITZACIÓ DE LES PROVES (art. 21 NAM Grau). - D'acord amb la normativa acadèmica, qualsevol tipus de frau en la realització de qualsevol de les proves, especialment el plagi o el mètode de l'copy / pega en les proves en línia, suposarà el suspens de tota l'assignatura. - La valoració de l'assignatura es farà tenint en compte els criteris que a continuació es relacionen, tot i que, segons normativa (art. 4.2, final NAM Grau), a les actes figurarà com a "no presentat" qui no hagi fet un total de proves que representin un valor igual o superior al 50% de l'assignatura - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves - En Primera Convocatòria: Metodologia: a) Part teòrica: test i a desenvolupar b) Part pràctica: a desenvolupar - En segona convocatòria: Metodologia: a) Part teòrica: prova tipus test de tot el temari b) Part pràctica: resolució dels casos plantejats - Els alumnes que havent-se presentat a totes proves previstes per la 1ª convocatòria (proves test, a desenvolupar i pràctica) hagin superat alguna de les parts amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la/les parts no superades. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a totes les proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la part a la que eventualment s'hagin presentat. |
Bàsica |
|
BIBLIOGRAFIA:
Es recomanen les darreres edicions de les obres següents:
- Pedro DEL POZO - Esteve BOSCH - Antoni VAQUER: Derecho civil de Cataluña. Derecho de familia. Editorial Marcial Pons, 2a. edició. - Reyes BARRADA - Martín GARRIDO - Sergio NASARRE: El nuevo derecho de la persona y de la familia. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A.
- Martín GARRIDO MELERO: Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Mª Carmen GETE-ALONSO et altri: Derecho de familia vigente en Cataluña, Editorial Tirant lo Blanch. | |
Complementària |
|
La bilbliografia complementària està especificada, per a cadascuna de les lliçons, en els manuals esmentats abans. Coma obra general de consulta, es recomanen especialment els comentaris següents: - Joan EGEA FERNÁNDEZ - Josep FERRER RIBA: Comentari al llibre segon del Codi civil de Catalunya. Família i relacions convivencials d'ajuda mútua. Editorial Atelier, 2014 -Reyes BARRADA ORELLANA: El plan de parentalidad. El nuevo derecho de la persona y de
la família. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A. -Reyes Barrada Orellana: La naturaleza esencialmente
compartida de la guarda. Revista Jurídica de Catalunya, vol 3/2013 pp. 23 a 59
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DRET DE SUCCESSIONS/15214109 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET D'OBLIGACIONS I CONTRACTES/15214106 | DRETS REALS/15214107 | PART GENERAL DEL DRET CIVIL/15214007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|