Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Pot descriure i explicar les funcions d'un director de màrqueting.
Reconeix la importància del màrqueting per al rendiment general d'una empresa.
Comprèn el funcionament de les diferents àrees de màrqueting a l'empresa i és capaç de dissenyar un pla de comunicació eficaç.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
1. La direcció de màrqueting a l’empresa |
1.1. Repassant conceptes…
1.2. Màrqueting estratègic vs Màrqueting operatiu
1.3. El procés de planificació estratègica
1.4. El pla de màrqueting |
2. La informació i les decisions de màrqueting |
2.1. Introducció
2.2. Components d’un sistema d’informació de màrqueting modern
|
3. La gestió del producte i la marca |
3.1. Establiment de l’estratègia de productes
3.2. Llançament de noves ofertes de mercat
3.3. Creació de capital de marca
|
4. La gestió dels serveis |
4.1. Naturalesa dels serveis
4.2. Noves realitats dels serveis
4.3. Excel·lència en el màrqueting de serveis
4.4. Administració de la qualitat de servei
4.5. Administració de serveis de recolzament a productes
|
5. La política de preus i marges |
5.1. Coneixements sobre la fixació de preus
5.2. Fixació del preu
5.3. Adaptació del preu
5.4. Inici de i resposta als canvis de preu
|
6. Els canals de distribució |
6.1. Canals de màrqueting i xarxes de valor
6.2. El paper dels canals de màrqueting
6.3. Decisions sobre el disseny del canal
6.4. Decisions sobre l’administració del canal
6.5. Integració i sistemes de canal
6.6. Pràctiques de màrqueting en el comerç electrònic
6.7. Pràctiques de màrqueting en el m-commerce
6.8. Conflictes, cooperació i competència |
7. Retailing i logística |
7.1. Vendes al detall
7.2. Marques pròpies
7.3. Venda majorista
7.4. Logística de mercat
|
8. La comunicació integrada de màrqueting |
8.1. Disseny i administració de comunicacions integrades de màrqueting
8.2. Administració de les comunicacions massives: publicitat, promocions de vendes, esdeveniments i experiències, i relacions públiques
8.3. Administració de les comunicacions digitals: en línia, de social media i mòbils
8.4. Administració de les comunicacions personals: màrqueting directe i màrqueting de bases de dades
|
9. La direcció de vendes |
9.1. Disseny de la força de vendes
9.2. Administració de la força de vendes
9.3. Principis de les vendes personals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
53 |
88 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
8 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
12 |
20 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
17 |
19 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes teòrics de l’assignatura. També es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del/s treball/s (prèvia presentació escrita). |
Descripció |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis a l'aula, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
També es tindrà en compte la participació a classe.
|
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral de treball/s (prèvia presentació escrita).
|
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen final. Prova integral de tota l’assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la primera convocatòria es requerirà una qualificació mínima de 4 punts sobre 10 per al conjunt de les proves (resolució de problemes + realització i presentació del treball + examen) per a fer la mitjana de l'assignatura. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A la segona convocatòria es farà un única prova integral que valdrà el 100 % de la nota. |
Bàsica |
Kotler, Philip, Dirección De Marketing, Madrid, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel , Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide
|
|
Complementària |
|
Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico,
Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid, ESIC, 1996. Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing
Relacional, Madrid, ESIC, 1999. Lambin, Jean-Jacques, Marketing
Estrategico, 2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing
Internaconal, Madrid Pirámide, 1995.
El material per a la resolució de treballs pràctics serà
lliurat pel professor al llarg del curs. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar l'espai Moodle de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|