Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | DRET-A1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic
|
| DRET-A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades
|
| DRET-A3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| DRET-A5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| DRET-A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| DRET-A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | DRET-B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| DRET-B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| DRET-B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| DRET-A1 |
Genèric
| | DRET-A2 |
Genèric
| | DRET-A3 |
Argumenta amb criteri jurídic la postura adoptada per a la resolució de conflictes que es plantegin en la pràctica professional
| | DRET-A5 |
És capaç d’ identificar elements no jurídics amb incidència en la resolució de qüestions jurídiques
| | DRET-A8 |
Genèric
| | DRET-A11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| DRET-B2 |
Genèric
| | DRET-B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | DRET-B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ |
1. Sistema tributari espanyol.
2. Impostos estatals, autonòmics i locals.
|
2. L'IMPOST SOBRE LA RENDA DE LES PERSONES FÍSIQUES (I) |
1. Naturalesa i àmbit d’aplicació.
2. Fet imposable. Concepte de renda.
3. Rendes no subjectes i rendes exemptes.
4. Subjectes passius.
5. Determinació de la renda.
6. Rendiments del treball.
7. Rendiments del capital immobiliari.
8. Rendiments del capital mobiliari.
9. Rendiments d’activitats econòmiques.
10. Guanys i pèrdues patrimonials.
|
3. L'IMPOST SOBRE LA RENDA DE LES PERSONES FÍSIQUES (II) |
1. Imputacions de rendes.
2. Integració i compensació de rendes.
3. Base imposable. Règims de determinació de la base imposable.
4. La base liquidable.
5. Mínim personal i familiar.
6. La determinació de la quota íntegra estatal: L’escala general de l’impost i els tipus de gravamen de l’estalvi.
7. La determinació de la quota íntegra autonòmica: L’escala autonòmica o complementària de l’impost i els tipus de gravamen de l’estalvi.
8. La determinació de la quota líquida estatal i autonòmica.
9. Deduccions.
10. La quota diferencial.
11. La tributació familiar.
12. Període impositiu.
|
4. IMPOST SOBRE SOCIETATS: ELS RÈGIMS TRIBUTARIS ESPECIALS |
1. Naturalesa i caràcters.
2. Àmbit d'aplicació.
3. Agrupacions d'interès econòmic, unions temporals d'empresa.
4. Entitats dedicades a l'arrendament d'habitatge.
5. Societats i fons de capital-risc i societats de desenvolupament industrial regional.
6. Institucions d'inversió col·lectiva.
7. Règim de consolidació fiscal.
8. Règim especial de les fusions.
9. Règim fiscal de la mineria.
10. Règim fiscal de la recerca i explotació de hidrocarburs.
|
5. ALTRES IMPOSTOS |
1. Impost sobre el valor afegit.
2. Impost sobre el Patrimoni.
3. Impost sobre Successions i Donacions.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
8 |
6 |
14 |
Sessió Magistral |
|
23 |
20 |
43 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
19 |
15 |
34 |
Treballs |
|
14 |
43 |
57 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En les sessions inicials s'explicarà el funcionament de l'assignatura i es farà una introducció al sistema tributari espanyol. |
Sessió Magistral |
Part del temari s'explicarà de forma magistral pel professora l'aula. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es realitzaran diversos casos pràctics respecte els principals impostos del sistema tributari espanyol. |
Treballs |
Es realitzarà un treball d'investigació sobre el contingut del temari de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Durant el curs es presentarà breument els avenços del treball d'investigació. Aquesta presentació es farà en tres moments. |
Atenció personalitzada |
S'efectuaran tutories de manera personalitzada, individualment o en grups, depenent de les necessitats de cada alumne. |
Descripció |
S'oferirà als alumnes horaris de tutories. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució de supòsits i exercicis pràctics. |
20% |
Treballs |
|
Es valora el treball d'investigació i l'exposició oral del mateix. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova final de desenvolupament. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Pel que fa a la segona convocatòria, l'alumne haurà de realitzar l'activitat avaluativa que no hagi superat. La nota final serà el resultat de sumar la nota corresponent a les proves superades en primera convocatòria, més les notes obtingudes en la segona convocatòria. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
Fernando Pérez Royo, Curso de derecho tributario: parte especial, 2017, Tecnos
Juan Martín Queralt; Carmelo Lozano Serrano; Francisco Poveda Blanco, Derecho tributario, 2014, Aranzadi
José Juan, Ferreiro Lapatza; Javier Martín Fernández; Jesús Rodríguez Márquezo López, J, Curso de Derecho Tributario. Sistema tributario, 2013, Marcials Pons
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|