DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II Codi 16924102
Ensenyament
Doble titulació de Grau d'ADE i de Grau de TDAWIM (2019)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
REBOLLO MONEDERO, DAVID
Adreça electrònica joseluis.santacruz@urv.cat
gabriel.plana@urv.cat
simeo.reig@urv.cat
david.rebollo@urv.cat
Professors/es
SANTACRUZ MUÑOZ, JOSÉ LUIS
PLANA GAVALDÀ, GABRIEL
REIG PELLEJA, SIMEON
REBOLLO MONEDERO, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura s'utilizen i s'amplien els conceptes de l'assignatura Fonaments de Programació. Addicionalment, s'introdueiexen nous conceptes com ara la recursivitat i s'analitza el cost d'un algorisme. Es pretén que els estudiants assegurin la competència de programació per mitjà de l'estudi de casos pràctics i la implementació de programes de certa complexitat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 INF2 Coneixement i aplicació de procediments algorítmics bàsics per al desenvolupament d'aplicacions informàtiques, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
 INF3 Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i estructures de dades més adequades per al desenvolupament d'aplicacions informàtiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 INF2 Coneix els conceptes bàsics del càlcul de complexitat algorísmica
Entén el concepte i el disseny recursiu d'algoritmes
Utilització pràctica de paradigmes de disseny algorísmic al desenvolupament d'aplicacions informàtiques
 INF3 És capaç de solucionar problemes mitjançant la creació i manipulació d'estructures de dades
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Disseny descendent
Algorismes recursius
Cerca i ordenació
Anàlisi del cost algorísmic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
INF2
INF3
25 20 45
Pràctiques a laboratoris
INF2
INF3
30 60 90
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
INF2
INF3
4 8 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà als estudiants el funcionament de l'assignatura. Es recomanarà als estudiants que dediquin una hora a revisar quins són els conceptes de Fonaments de Programació I que els van resultar més complexes.
Sessió Magistral Es combinarà l'ús de les transparències (publicades a Moodle) amb exemples pràctics utilitzant la pissarra.
Pràctiques a laboratoris Es duran a terme diferents pràctiques de laboratori, algunes d'elles puntuaran en l'avaluació de l'assignatura. Es faran en grup.
Atenció personalitzada El professorat atendrà els dubtes sobre l'assignatura en hores de consulta.

Atenció personalitzada
Descripció
Els professors atendran els estudiants en hores de consulta.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
INF2
INF3
Es faran pràctiques curtes, però també de més complexes que comptaran per a l'avaluació. Per poder aprovar cadascuna d'aquestes pràctiques, caldrà que compleixi us requisits mínims. 50%
Proves de desenvolupament
INF2
INF3
Es faran dues proves de desenvolupament. La primera, correspon als tres primers temes de l'assignatura. La segona, a la resta, tot i que possiblement calgui coneixements adquirits durant la primera part. 25%+25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar en avaluació contínua cal obtenir una nota mínima a totes les proves i una mitjana global igual o superior a 5.

No és permès l'ús de dispositius mòbils als exàmens.

En segona convocatòria es poden recuperar tant la teoria (aprovar una prova teòrica global sobre tots els continguts de l'assignatura) com les pràctiques (aprovar les pràctiques realitzades al laboratori, però amb requeriments addicionals).


Fonts d'informació

Bàsica Félix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, Última, Thomson
Jesús Bisbal Riera, Manual de algorítmica: Recursividad, complejidad y diseño de algoritmos, Última, Edicions UOC

Complementària José R. García-Bermejo Giner, Programación estructurada en C, Última, Pearson (Prentice Hall)

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17264001
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent