Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | INF5 |
Conocimiento de las características, funcionalidades y administración de los sistemas operativos. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar información de forma clara y precisa a audiencias diversas.
|
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| INF5 |
Comprende el funcionamiento de un sistema operativo como gestor de recursos de los sistemas informáticos
Comprende la necesidad de establecer interfaces estándares entre los diferentes niveles de un sistema operativo
Desarrolla aplicaciones que utilicen eficientemente las funcionalidades de un sistema operativo
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Produce un texto de calidad, sin errores gramaticales y ortográficos, con una presentación formal cuidadosa y un uso adecuado y coherente de las convenciones formales y bibliográficas
Construye un texto estructurado, claro, cohesionado, rico y de extensión adecuada
Elabora un texto adecuado a la situación comunicativa, consistente y persuasivo
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció |
Conceptes bàsics |
Planificació de processos |
Curt,mig i llarg termini. Algorismes de planificació. Planificació de multiprocessadors |
Sincronisme |
Seccions crítiques. Solucions Software. Suport Hardware. Serveis oferts pels Sistemes Operatius. Abraçada mortal. Prevenció, Avoidance, Detecció i eliminació. |
Gestió de memòria |
Gestió de l'espai lliure. Paginació i Segmentació. Memòria Virtual. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Prácticas en laboratorios |
|
12 |
48 |
60 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
12 |
12 |
24 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
1 |
3 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
4 |
1 |
5 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
3 |
4 |
Pruebas orales |
|
2 |
1 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sesión magistral |
Seguiment dels conceptes i exemples de la bibliografia, aclarint, ampliant i resumint (depenent de la necessitat) dels conceptes teòrics mitjançant transparencies, pissarra, questionaris, problemes. S'interacciona amb l'alumnat per tal d'aportar el seu punt de vista a diferents plantejament d'enginyeria. |
Prácticas en laboratorios |
Resolucio de problemes d'enginyeria, mitjançant ordinadors i/o simuladors. |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Exemplificació i resolucio de petits problemes i exercicis, ja sigui de manera teòrica i/o pràctica mitjançant ordinadors i/o simuladors. |
Atención personalizada |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, realització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
descripción |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, realització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas de desarrollo |
|
Resolució d'alguns exercicis teòrics on l'alumne ha de demostrar la seva competència en l'anàlisi, planificació, disseny i desenvolupament de problemes d'enginyeria. |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Realitzacio de diversos test teòrcis durant el quadrimestre relacionats amb la materia impartida fins aquell moment. |
30% |
Pruebas prácticas |
|
Resolució d'alguns exercicis pràctics, que a més a més de les competències a demostrar en les proves de desenvolupament es volen valorar i avaluar les competències resolució real de problemes, el seu testeig i validació de resultats. De la mateixa manera s'avalua la seva capacitat escrita per descriure el problema i la seva resolució. |
30% |
Pruebas orales |
|
Lligat a les proves pràctiques. Es fan entrevistes al grup que hagi realitzat la prova pràctica, per tal, de que manera individual, defensin/demostrin la solució proposada i el seu coneixement de la mateixa.
Aquestes proves modificaran la nota de les proves pràctiques.
|
0% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Si no s'indica el contrari, l'alumne no podrà tenir a l'abast dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. Per tal de fer la mitjana entre els diferents element avaluatius teòrics s'ha de treure un 4 com a mínim de cada una de les parts (proves de desenvolupament i proves tipus test), i la mitjana entre elles ha de ser una nota igual o superior a 5 per tal de fer la mitjana amb les proves pràctiques. Les proves orals podran ser substituides per una prova escrita sobre la resolució de les pràctiques. Per tal de fer la mitjana entre les proves pràctiques s'ha de treure un mínim d'un 4 en cada una d'elles. Per poder aprovar l'assignatura, la mitjana entre totes les parts avaluatives ha de ser igual o superior a 5. És important seguir el pla de treball, que indica, setmana a setmana, l'evolució dels continguts i les dates de realització dels diferents esdeveniments. L'Avaluació en segona convocatòria permet presentar-se a totes les proves d'avaluació que s'han desenvolupat durant el curs. En segona convocatòria pot ser que s'hagi de realitzar una única prova de tipus test que abarcarà tot el temari, una prova de desenvolupament i dues proves pràctiques. Aquestes últimes seran una modificació de les pràctiques lliurades en primera convocatòria. Les proves de desenvolupament i tipus test es faran el dia especificat per la ETSE per a aquesta assignatura. Les proves pràctiques es lliuraran pel moodle també el mateix dia de l'examen i les proves orals lligades a les proves pràctiques podran ser substituides per una prova escrita sobre la resolució de les pràctiques. Les proves d'avaluació estaran formades per tres blocs: Proves de desenvolupament, Prova tipus test i Proves pràctiques + entrevista oral (o prova escrita sobre la resolució de les pràctiques). L'alumne pot, al seu criteri, presentar-se a qualsevol d'aquestes parts la nota que constarà i s'usarà serà la de la darrera avaluació a la que s'hagi presentat. |
Básica |
Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, Operating System Concepts Essentials, 2nd Edition, 2013
TANENBAUM, ANDREW S., SISTEMAS OPERATIVOS MODERNOS , 3ª ED., 2009
SILBERSCHATZ, ABRAHAM , FUNDAMENTOS DE SISTEMAS OPERATIVOS , 7ª ED., 2006
W. STALLINGS, SISTEMAS OPERATIVOS, 5ª ED., 2005
|
|
Complementaria |
|
Qualsevol llibre d'introducció a LINUX/SOLARIS i/o a la Shell de UNIX. |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FUNDAMENTOS DE PROGRAMACIÓN I/17264001 | FUNDAMENTOS DE COMPUTADORES/17264002 | FUNDAMENTOS DE PROGRAMACIÓ II/17264102 | PROGRAMACIÓN/17264114 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|