DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura ENGINYERIA DEL SOFTWARE I Codi 17012003
Ensenyament
Enginyeria Informàtica (1997)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informatica i Matematiques
Coordinador/a
RIAÑO RAMOS, DAVID
Adreça electrònica david.riano@urv.cat
Professors/es
RIAÑO RAMOS, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant Metodologia de disseny de sistemes de temps real

Competències
Codi  
A
A
A
B
B
B
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaç d'analitzar els problemes A11
B2
B5
Ser capaç de construir un disseny d'un aplicatiu informàtic per resoldre el problema A11
B2
B5
Adquirir destresa en l'ús de metodologíes d'enginyeria del software A17
A18
B11
B12
B14
C2

Continguts
Tema Subtema
Conceptes generals de l'ES Definició
Models de Cicle de Vida
Dades i Funcionalitat
Sistemes Concurrents i Distribuïts
Sistemes en Temps Reals
Metodologies d'ES per STR
Real-Time Structured Analysis and Design Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Design Approach for Real-Time Systems Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Jackson System Development Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Naval Research Lab Software Cost Reduction Method Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Object Oriented Analysis and Design Descripció
Documentació
Etapes
Exemple

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràctiques a laboratoris
15 0 15
Sessió Magistral
14 0 14
Presentacions / exposicions
0 10 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
0 5 5
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura durant la primera hora del curs.
Pràctiques a laboratoris Per realitzar cadascuna de les pràctiques del curs.
Sessió Magistral Casses teòriques introductòries de la matèria del curs.
Presentacions / exposicions Cada grup realitzarà una presentació d'una hora sobre una de les seves pràctiques.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Proves d'avaluació continuada sobre cada metodologia del curs. Es realitzarà en horari de classes de teoria i cada prova serà de 2h.

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a laboratoris
Descripció
Els dubtes que sorgeixin en l'elaboració de les pràctiques seran resolts en hores de laboratori o en les hores d'atenció a l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Cada pràctica requerirà de la presentació de la documentació corresponent. 50%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Cada prova d'avaluació continuada. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Riaño, D., Apunts del curs, web de l'assignatura,
Pressman, R.S., Enginyeria del Software: un enfoque práctico, McGraw Hill,
Gomaa, H., Software design methods for concurrent and real-time systems, Addison -Wesley,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ENGINYERIA DEL SOFTWARE II/17012007