Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Comprendre els fonaments de la intel·ligència artificial. |
|
B2 B3
|
|
Solucionar problemes de cerca amb algorismes i heurístiques pròpies de la intel·ligència artificial |
A19
|
B2 B3
|
|
Conèixer les possibilitats i limitacions de la intel·ligència artificial. |
|
B2 B3
|
|
Implementar programes senzills en un llenguatge funcional i en un llenguatge lògic. |
A17 A19
|
B2 B3 B4 B14
|
C2
|
Utilitzar manuals sobre els llenguatges de programació. |
A17
|
B1
|
C1 C2
|
Descomposar un problema en termes de cerca en un espai d'estats. |
A19
|
B2 B3 B12 B14 B15
|
|
Descriure un problema lògic en termes de regles i fets. |
A19
|
B2 B3 B12 B14 B15
|
|
Argumentar els resultats pràctics obtinguts comparant-los amb la teoria estudiada. |
A9
|
B3 B14
|
C2 C5
|
Formalitzar i raonar en lògica proposicional i de primer ordre |
A9
|
B2 B3 B12 B14 B15
|
|
Tema |
Subtema |
Sistemes intel·ligents |
Introducció als sistemes intel·ligents, nomenclatura, història. |
Lògica |
Raonament de manera lògica |
Sistemes experts |
Característiques de les bases de coneixement i inferència lògica. |
Introducció als mètodes de cerca amb heurística i planificació. |
Formulació i solució de problemes de cerca en un espai d’estats, usant heurístiques. Tècniques avançades de cerca amb planificació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
15 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Presentació i explicació dels continguts amb suport multimèdia. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició d’exercicis per a comprendre els continguts. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Sessions de desenvolupament pràctic dels continguts, consistents en implementar els algorismes i mètodes estudiats. |
Pràctiques a través de TIC |
Realització a casa d'exercicis pràctics de forma individual o en equips de 2 persones, per consolidar els continguts treballats a l'aula. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral usant multimedia, dels resultats d'un petit treball de recerca relacionat amb un dels temes estudiants en el curs. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a través de TIC |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Els professors tindran un horari de consultes per atendre els dubtes dels estudiants, referents a qualsevol de les activitats del curs.
Si es creu adient, es dedicarà alguna de les hores de classe a atenció personalitzada. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC |
S'avaluarà el codi implementat i els resultats explicats en un informe que acompanyarà cadascuna de les pràctiques. |
30 |
Presentacions / exposicions |
Es valorarà el treball de recerca realitzat i també l'exposició oral feta a classe. |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Preguntes i exercicis sobre els continguts del curs. |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'avaluaran els 3 blocs del curs de forma independent. Caldrà aprovar per separat els 3 blocs per aprovar l'assignatura. |
Bàsica |
Russell, Norvig, Inteligencia Artificial, un enfoque moderno, Prentice-Hall, 1995
|
|
Complementària |
Graham, ANSI Common Lisp, Prentice-Hall, 1996
Luc Steele, Common Lisp: the Language 2nd Edition, http://www.cs.cmu.edu/Web/Groups/AI/html/cltl/cltl2.html, 0
Paul Brna, Prolog Programming: a first course, http://computing.unn.ac.uk/staff/cgpb4/prologbook/, 0
Collin Alen i Maneesh Dhagat (Texas A&M), Tutorial de Lisp, http://gumpeur.tamu.edu/%7Ecolin/lp/, 0
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL II/17012008 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana cursar les assignatures de Llenguatges de Programació i Intel·ligència Artificial de Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (obtindreu coneixements bàsics de programació funcional i lògica i de tècniques de IA). |
|