DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I Codi 17012004
Ensenyament
Enginyeria Informàtica (1997)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MORENO RIBAS, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.moreno@urv.cat
david.sanchez@urv.cat
francis.real@urv.cat
Professors/es
MORENO RIBAS, ANTONIO
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
REAL VÁZQUEZ, FRANCIS
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Introducció a diversos camps de la Intel.ligència Artificial, especialment la planificació, la representació del coneixement usant formalismes lògics i el raonament aproximat.

Competències
Codi  
A9 Redactar documentació tècnica.
A17 Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari.
A19 Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B12 Presa de decisions.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.
B15 Gestió del coneixement.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament(tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre els fonaments de la intel·ligència artificial. B2
B3
Solucionar problemes de planificació amb algorismes i heurístiques pròpies de la intel·ligència artificial A19
B2
B3
Conèixer les possibilitats i limitacions de la intel·ligència artificial. B2
B3
Implementar programes senzills en un llenguatge funcional i en un llenguatge lògic. A17
A19
B2
B3
B4
B14
C2
Utilitzar manuals sobre els llenguatges de programació. A17
B1
C1
C2
Descomposar un problema en termes de cerca en un espai d'estats. A19
B2
B3
B12
B14
B15
Descriure un problema lògic en termes de regles i fets. A19
B2
B3
B12
B14
B15
Argumentar els resultats pràctics obtinguts comparant-los amb la teoria estudiada. A9
B3
B14
C2
C5
Formalitzar i raonar en lògica proposicional, lògica de primer ordre i lògica difusa. A9
B2
B3
B12
B14
B15

Continguts
Tema Subtema
Lògica (9 hs) Raonament usant Lògica Matemàtica
Sistemes experts amb raonament aproximat (18 hs) Lògica difusa i raonament basat en regles difuses.
Introducció als mètodes de planificació. (18 hs) Tècniques avançades de cerca amb planificació.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
25 37.5 62.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
15 30 45
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Presentació i explicació dels continguts amb suport multimèdia.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Sessions de desenvolupament pràctic dels continguts, consistents en implementar els algorismes i mètodes estudiats.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Descripció
Els professors tindran un horari de consultes per atendre els dubtes dels estudiants, referents a qualsevol de les activitats del curs. Si es creu adient, es dedicarà alguna de les hores de classe a atenció personalitzada.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Exercicis pràctics sobre els temes del curs. 50
Proves objectives de preguntes curtes Preguntes i exercicis sobre els continguts del curs. 50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

S'avaluaran els 3 blocs del curs de forma independent.


Fonts d'informació

Bàsica Russell, Norvig, Inteligencia Artificial, un enfoque moderno, Prentice-Hall, 1995

Complementària Paul Brna, Prolog Programming: a first course, http://computing.unn.ac.uk/staff/cgpb4/prologbook/, 0

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL II/17012008


 
Altres comentaris
Es recomana cursar les assignatures de Llenguatges de Programació i Intel·ligència Artificial de Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió (obtindreu coneixements bàsics de programació i lògica i de tècniques de IA).