Codi |
|
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
Objectius |
Competències |
Conèixer el funcionament de l'entorn d'execució dels programes |
A17
|
|
|
Conèixer les característiques del codi intermedi i tècniques per a la seva generació, així com la seva implementació efectiva |
A17
|
B2 B12 B14
|
|
Conèixer les característiques del codi objecte i tècniques per a la seva generació |
A17
|
|
|
Conèixer fonts i tècniques d'optimització en la generació de codi |
A17
|
|
|
Treballar en grup en les pràctiques de laboratori |
|
B5 B9
|
|
Tema |
Subtema |
Entorn d’execució |
Assignació de la memòria: codi, dades estàtiques i dinàmiques, registres d’activació. Pila d’activació: seqüències de crida i de retorn. Accés a noms no locals. Pas de paràmetres. Assignació dinàmica de la memòria. |
Generació de codi intermedi |
Llenguatges intermedis: arbres sintàctics, GDA, codi de tres adreces. Declaracions. Assignacions. Expressions booleanes i flux de control: backpatching. Crides a subprogrames. |
Generació de codi objecte |
La màquina objecte. Administració de la memòria. Blocs bàsics i grafs de flux. Un generador de codi simple. Distribució i assignació de registres. Generació de codis a partir de GDA. |
Optimització de codi |
Principals fonts d’optimització. Optimització de blocs bàsics. Llaços en els grafs de flux. Anàlisi global del flux de dades. Transformacions per a millorar el codi. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
10 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
4 |
8 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
5 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
50 |
55 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al desenvolupament de l'assignatura i als seus continguts |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts amb disponibilitat dels materials en la bibliografia |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis pràctics per a la comprensió dels continguts |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exposició d’eines per al desenvolupament de solucions i resolució pràctica de problemes |
Pràctiques a través de TIC |
Exercicis pràctics per a assolir experiència i consolidar els coneixements teòrics |
Atenció personalitzada |
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Resolució de dubtes sobre els continguts i els exercicis pràctics. Es realitzarà personalment al despatx del professor, o via correu electrònic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació de la participació en la resolució de problemes proposats a l’aula ordinària |
Punts extra a afegir a la nota final |
Pràctiques a través de TIC |
Avaluació dels exercicis pràctics |
60% (mínim un 4) |
Proves objectives de preguntes curtes |
Avaluació dels coneixements teòrics |
30% (mínim un 4) |
Proves orals |
Entrevista de defensa de la pràctica final realitzada |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per segona convocatòria: examen final 30%, pràctica final 60%, defensa de la pràctica 10% |
Bàsica |
Aho, A.; Lam, M.; Sethi, R.; Ullman, J. , Compiladores: Principios, técnicas y herramientas (2a ed.), Addison-Wesley , 2008
Aho, A.; Sethi, R.; Ullman, J., Compiladores: Principios, técnicas y herramientas, Addison-Wesley Iberoamericana, 1990
|
|
Complementària |
Fischer, C.N.; LeBlanc, R.J., Crafting a Compiler with C, Benjamin/Cummings, 1991
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|