Codi |
|
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B9 |
Planificació i organització. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C5 |
Expressar-se correctament(tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i saber programar els algorismes bàsics per a la resolució de problemes de simulació de sistemes discrets. Saber representar gràficament la informació que s'obté. |
A14
|
B14
|
|
Realitzar un projecte de simulació per ordinador, amb totes les seves fases; eines de simulació a la configuració, avaluació de sistemes discrets i visualització de la informació. |
A17
|
B2 B9 B14
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Generació de números i variables aleatòries |
Números aleatòris. Variables aleatòries. |
Simulació de sistemes discrets i de Monte Carlo. |
Cadenes de Markov. Model de Ising. |
Representació gràfica i Visualització de la informació. |
Tècniques de visualització bàsiques. Extracció d'informació en les dades i visualització. Visualització de volum.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
48 |
48 |
96 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
40 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dona una visió global de la simulació i es presenten el marc i les eines de treball en l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Es presenten els conceptes de cada un dels temes. S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es treballa amb eines relacionades amb els problemes tractats i es proposen petits exercicis que formaran part de l'avaluació de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Amb les eines proporcionades l'alumne resoldrà unes pràctiques lligades al temari de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es proposen i resolen problemes lligats a cada tema. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques a través de TIC |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Al llarg del curs es fa el seguiment de l'activitat que va desenvolupant l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Al llarg del curs i en les sessions de laboratori es plantegen exercicis als alumnes que han de resoldre. Els resultats d'aquests exercicis tenen pes en la nota de l'assignatura. |
60% |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques de l'assignatura fora d'hores de classe que permeten treballar els conceptes mostrats. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria consistirà en completar les activitats no superades en primera convocatòria. |
Bàsica |
Ronald W. Shonkwiler, Franklin Mendivil, Explorations in Monte Carlo Methods, 2009, Springer
James E. Gentle, Random Number Generation and Monte Carlo Methods, 2003, Springer
M.E.J. Newman, G.T. Barkema, Monte Carlo Methods in Statistical Physics, 1999, Oxford University Press
Colin Ware, Information visualization : perception for design, 2004, Morgan Kaufmann
C. Chen, W. Härdle, A. Unwin, Handbook of data visualization, 2007, Springer
edited by Charles D. Hansen, Chris R. Johnson, The Visualization handbook, 2005, Elsevier-Butterworth Heinemann
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|