Objectius |
Competències |
Comprendre el funcionament de les tècniques de localització, exploració i percepció cooperatives |
|
|
|
Comprendre les limitacions de les tècniques cooperatives en entorns reals |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Autolocalització multirobot |
SLAM, localització i mapeig simultanis, mètodes probabilístics, filtres de partícules, mètodes basats en percepció, SLAM distribuït |
Exploració i percepció cooperatives |
Eploració coordinada d'entorns desconeguts, generació de mapes, generació de models tridimensionals |
Coordinació de tasques multirobot |
Assignació de tasques explícita i emergents, eixams de robots, problema d'assignació òptima, subhastes combinatòries, ALLIANCE, BLE, M+, assignació dinàmica de rols |
Sistemes físics dinàmics |
Sistemes multiagent, agents lògics i físics, agents físics dinàmics, dinàmica de cossos físics, nivel de control declaratiu, nivell de supervisió declarativa, capacitats, planificació, aprenentatge |
Arquitectures per a cooperació |
Arquitectura de subsumpció, Eixams, MetaMorph, InteRRap, ALLIANCE, DPA2 |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
30 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
12 |
16 |
Fòrums de discussió |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició oral a l'aula ordinària del funcionament de l'assignatura i presentació de diversos videos demostratius |
Sessió Magistral |
Exposició amb l'ajuda de pissarra, transparències, videos i material en forma de articles (en anglès) |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de petits treballs utilitzant un simulador apropiat |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes de forma individual o en grup faran petites exposicions sobre els continguts d'un article científic relacionat amb els continguts de l'assignatura |
Fòrums de discussió |
Al final dels temes 3, 4 i 5 es fara plantejarà la resolució d'un problema entre tots els alumnes |
|
Pràctiques a laboratoris |
Fòrums de discussió |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Presentacions / exposicions |
Sessió Magistral |
Proves pràctiques |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
Consisteix en l'atenció a través de les consultes al propi despatx del professor de l'assignatura, o a través de preguntes realitzades durant l'execució de les pràctiques. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Avalució continuada a partir del treball realitzat in situ al laboratori |
20 |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del treball |
40 |
Fòrums de discussió |
Participació en el fòrum. Es valorarà la preparació prèvia |
10 |
Proves pràctiques |
Competició simulada entre els diferents grups |
30 |
Proves objectives de preguntes curtes |
- |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant tot el curs els alumnes hauran de resoldre un problema. El problema té una solució oberta i serà proposat a tots els grups. Al final, s'avaluarà la solució a través d'una competició simulada |
Bàsica |
|
Es sumministrarà material durant el curs: articles científics, links webs, etc |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|