Codi |
|
A1 |
Dominar l'anàlisi estadística. |
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
A19 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
A20 |
Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
B15 |
Gestió del coneixement. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
Objectius |
Competències |
Identificar els components d'un problema de presa de decisions multicriteri. |
A17
|
B3 B12 B14 B15
|
|
Identificar el tipus de model de presa de decisions aplicable a un problema concret. |
A14
|
B14
|
|
Modelitzar els criteris de preferència segons diversos tipus de dades. |
A1 A19
|
B11 B15
|
C2
|
Saber aplicar diversos operadors d'agregació. |
A19 A20
|
B2 B3
|
|
Reconèixer quines són les propietats d'un operador d'agregació. |
A14 A19
|
|
|
Saber el funcionament d'alguns mètodes concrets basats en Teoria de l'Utilitat |
A14 A20
|
B1 B2 B5 B9 B12 B13 B14 B15
|
C1 C3
|
Saber el funcionament d'alguns mètodes concrets basats en Relacions de preferència. |
A14 A20
|
B1 B2 B5 B9 B12 B13 B14 B15
|
C1 C3
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1 Objectius de la presa de decisions
1.2 Com enfocar un problema de presa de decisions multicriteri |
2. Tipus de dades en els criteris |
2.1 Dades numèriques
2.2 Dades categòriques
2.3 Dades amb incertesa |
3. Mètodes basats en la Teoria de la Utilitat |
3.1 Introducció
3.2 Etapes del procés: agregació i ordenacio.
3.3 Operadors d'agregació. Propietats.
3.4 TOMASO
3.5 ClusDM |
4. Mètodes basats en Relacions de Preferència |
4.1 Introducció
4.2 Relacions d'outranking
4.3 ELECTRE
4.4 PROMETHEE |
5. Breu presentació d'altres metodologies. |
5,1 Metodologies alternatives
5.2 Discussió de les metodologies |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
18 |
18 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors, dels objectius de l'assignatura, metodologia docent i forma d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts bàsics de l'assignatura amb exemples. Posant a disposició de l'alumne tot el material que necessiti per a l'estudi de la matèria. |
Presentacions / exposicions |
L'estudiant prepararà i realitzarà una exposició oral sobre algun tema del curs. Caldrà preparar una presentació amb suport multimèdia. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
En equips s'estudiaran alguns sistemes d'ajut a la presa de decisions. Caldrà lliurar el resultat de l'exercici proposat pel professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es faran alguns exercicis per consolidar els coneixements adquirits a teoria.
Alguns s'avaluaran. |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Durant algunes de les hores dedicades a pràctiques, el professor atendrà consultes personalitzades al seu despatx.
A banda d'aquestes hores, també es respondran dubtes durant l'horari de consultes habitual o bé a través del email.
D'altra banda, s'obrirà un forum de l'assignatura en el Moodle per a facilitat l'intercanvi de missatges entre tots els participants. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Cada alumne expondrà oralment el tema que se li assigni.
Caldrà preparar una presentació amb suport multimèdia. |
15% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
S'haurà de testejar un sistema d'jut a la presa de decisions i fer-ne un informe. Es valorarà el treball en equip. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de petit exercicis per consolidar els coneixements teòrics.
Alguns exercicis es recolliran i avaluaran. |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Es realitzaran diverses proves escrites individuals per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l'alumne. |
40% |
Altres |
L'alumne haurà de demostrar que ha llegit i entès els articles científics que se li demanin. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es demanarà una nota mínima a la prova escrita per tal de poder aprovar l'assignatura. En segona convocatòria l'alumne haurà de presentar els mateixos treballs pràctics demanats en el curs i aprovar un examen. |
Bàsica |
http://www.inescc.pt/~ewgmcda/, EURO working group on MCDA, ,
http://www.terry.uga.edu/mcdm/index.html, Int society on MCDM, ,
Vincke, P., Multicriteria Decision-aid, Wiley and Sons, 1992
Figueira, J., Greco, S., Ehrgott, M (eds), Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2005
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I/17012004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|