Codi |
|
A3 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures de xarxes. |
A4 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar bases de dades i sistemes d'informació. |
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A8 |
Dirigir, planificar i gestionar projectes informàtics. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A10 |
Avaluar requeriments hardware. |
A12 |
Realitzar tasques d'integració de sistemes. |
A15 |
Gestionar i administrar sistemes informàtics. |
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
A20 |
Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
Objectius |
Competències |
Saber dissenyar arquitectures distribuïdes per a entorns mòbils
|
A3 A5 A9 A17
|
B2 B3 B4
|
C1 C2
|
Conèixer les diferents alternatives en tecnologies i protocols en entorns mòbils |
A3 A4 A5 A7 A8 A12 A17
|
B3 B4 B5 B11
|
C2 C3 C4
|
Iniciar als alumnes en la recerca,comprensió i presentació de articles científics en aquest àmbit |
A5 A7 A10 A15 A20
|
B1 B2 B3
|
C1 C2 C3 C4
|
Tema |
Subtema |
Introducció a les Arquitectures distribuïdes |
Concepte de middleware; Model client/servidor; Interoperabilitat i sistemes heterogenis ; Localització de recursos
|
Arquitectura Java 2 Micro Edition |
Connected Limited Device Configuration (CLDC) ; Mobile Information Device Profile (MIDP) ; Information Module Profile, (IMP); Emulació de aplicacions J2ME ; Instal•lació de aplicacions a dispositius mòbils
|
Comunicació entre processos |
Representació i codificació de dades ; Programació multi-fil ; Servidors TCP i UDP; Comunicació HTTP
|
Serveis Web |
Fonaments de serveis Web: XML i HTTP ; Interfícies Remotes: WSDL; Protocols SOAP i UDDI; Invocació de serveis heterogenis
|
APIs de comunicacions mòbils |
Wireless Messaging API (WMA); Mobile Media API (MMAPI); J2ME Web Services APIs, (WSA); Bluetooth API
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Desenvolupament d'aplicacions en entorns mòbils |
Sessió Magistral |
Conceptes Teòrics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Desencolupament d'aplicacions mòbils |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Descripció |
Tutories, tutories en remot amb messenger i mail, i sessions de laboratori |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Desenvolupament d'aplicacions en entorns mòbils J2ME |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
G. Colouris, Sistemas distribuidos, Conceptos y Diseño. 3ª Edición, Addison Wesley, 2001
Jonathan Knudsen, Wireless Java: Developing with J2ME, Second Edition, Apress, 2002
Agustin Froufe, J2ME. JAVA 2 MICRO EDITION. Manual de Usuario y Tutorial, Rama, 2003
|
|
Complementària |
Deitel, Como programar en Java, Prentice Hall, 2002
Elliote Rusty, Java Network Programming, O´Reilly & Associates, 2001
Jonathan Knudsen, Wireless Java: Developing with J2ME, Second Edition, Apress, 2002
|
|
|
Altres comentaris |
El coneixement del llenguatge Java i la orientació a objectes és imprescindible. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|