Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica i de l'automàtica per a complir les especificiacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica i automàtica en el camp industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica i automàtica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies electròniques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A11 |
Dissenyar els sistemes de control necessaris en els processos industrials. |
A12 |
Projectar, construir, explotar i gestionar instal·lacions de caire industrial. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
B13 |
Presa de decisions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Calcular la cinemàtica directa de robots manipuladors industrials |
A1 A2 A4 A5 A13
|
B1 B2 B3 B4 B12 B13
|
C2
|
Analitzar les característiques tècniques dels robots industrials |
A1 A2 A5 A6 A12 A13
|
B2 B3 B4 B12 B13
|
C2 C5
|
Calcular la cinemàtica directa de robots manipuladors industrials |
A1 A2 A4 A5 A13
|
B1 B2 B3 B4 B12
|
C2
|
Calcular el model dinàmic d'un robot manipulador industrial |
A1 A2 A4 A5 A13
|
B1 B2 B3 B4 B12 B13
|
C2
|
Generació de trajectòries i control en un robot manipulador industrial |
A1 A2 A4 A5
|
B1 B2 B3 B4 B12 B13
|
C2
|
Programació, utilització i aplicació de robots industrials en tarees específiques |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
ESTRUCTURA D'UN ROBOT MANIPULADOR. |
Morfologia. Adaptació a l’entorn. Actuadors. Sensors interns. (6 h) |
EINES MATEMÀTIQUES DE LOCALITZACIÓ ESPACIAL |
Relacions entre sistemes de coordenades. Rotacions i traslacions d'un sistema respecte a l'altre. Matrius homogènies. Paràmetres d'una articulació. (4 h) |
CINEMÀTICA DEL ROBOT. |
Cinemàtica directa i inversa.(8 h) |
DINÀMICA DEL ROBOT. |
Mètode de Lagrange-Euler. (4 h) |
PROGRAMACIÓ DEL ROBOT |
Planificació de trajectòries (4 h) |
CONTROL DINÀMIC DEL ROBOT |
Control PID i per parell calculat. (4 h) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
35 |
65 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
20 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
5 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Funcionament de l'assignatura.
Temari
Bibliografia
Mètode d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classes magistrals mitjançant presentació multimèdia |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Projeccció de videos d'aplicacions industrials de robòtica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes exemple per aprofundiment dels conceptes teòrics.
Resolució problemes proposats. |
Resolució de problemes, exercicis |
L'alumne resol a casa una sèrie de problemes que el professor corregirà individualment o en grup. |
Pràctiques a laboratoris |
Implementació d'aplicacions clàssiques de robòtica a la indústria mitjançant la programació de robots manipuladors industrials. |
|
Sessió Magistral |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada dels dubtes de les sessions magistrals o de problmes es realitzaran durant les hores de consulta del professor corresponent.
L'atenció personalitzada de les pràctiques de laboratori es realitzarà de manera contínua durant la realització de les mateixes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació i qualitat de la solució proposta |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
Problemes proposats per resoldre individualment |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
Seguiment del desenvolupament. Qualitat de la solució obtinguda.
Memòria de les pràctiques |
25 |
Proves de Desenvolupament |
Avaluació de les respostes |
65 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Iñigo, R.; Vidal, E., Robots Industriales Manipuladores, Edicions PUC, 2002
|
|
Complementària |
A.Barrientos, L.Peñin, C.Balager y R.Aracil, Fundamentos de robótica, McGraw Hill, 1997
Sciavicco, L.; Siciliano, B., Modeling and Control of Robot manipulators, McGraw Hill, 1996
Ollero, A., Robótica: Manipuladores y Robots móviles., Marcombo, 2001
Torres, F et al.., Robots y Sistemas Sensoriales, Prentice Hall, 2002
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ACCIONAMENTS MECÀNICS/17022010 | ACCIONAMENTS ELÈCTRICS/17022012 |
|
|