Codi |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
Objectius |
Competències |
Adquirir un coneixement global de l'empresa per tal de comprendre la posició de la producció en la seva estructura |
|
B9
|
|
Analitzar diferents processos de producció, estudiar-los i contrastar-los |
|
B11
|
|
Avaluar sistemes de producció, fer-ne la simulació utilitzant les Xarxes de Petri i interpretar els resultats |
A2
|
B2
|
|
Capacitat de treballar en grup, col·laborar uns amb els altres. |
|
B5
|
|
Prendre part de l'assignatura, participar i exposar idees i coneixements. |
|
B3 B7
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció al món de l'empresa |
Introducció
Conceptes claus
DAFO
Organigrama
Estratègies de mercat /competència
|
Estratègies operatives. Sistemes productius a les empreses industrials. |
Capacitat de planta
Localització
Disseny del procés
Integració vertical
Planificació i control
Organització
Sistemes de mesura i control...
|
Sistemes de simulació. XdP |
Introducció
Tècniques de simulació
Introducció a les Xarxes de Petri
Xarxes de Petri colorejades
Aplicacions de les Xarxes de Petri |
Temes a desenvolupar en grups. Exposició i debat |
Història de la producció
Anàlisi d'un procés real
Just in Time
MRP-ERP
TOC
CAD-CAM-CIM
Automatització... |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Presentacions / exposicions |
|
15 |
14 |
29 |
Debats |
|
6 |
0 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
0 |
10 |
Sessió Magistral |
|
18 |
15 |
33 |
Treballs |
|
6 |
18 |
24 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
9 |
0 |
9 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
13 |
15 |
Proves pràctiques |
|
2 |
13 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es detallaran els contiguts de l'assignatura, s'explicarà la metodologia a seguir i els criteris d'avaluació |
Presentacions / exposicions |
Exposicions orals en grup dels treballs preparats prèvia presentació escrita |
Debats |
S'hauran de defensar les idees exposades en els treballs realitzats pels grups i discutir-los amb la resta de la classe |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes sobre el temari de l'assignatura, tant de la producció de l'empresa com de Xarxes de Petri |
Sessió Magistral |
S'exposaran els continguts de l'assignatura |
Treballs |
En grups de 3 a 5 alumnes s'hauran de realitzar treballs guiats que s'hauran de presentar per escrit i posteriorment exposar-los |
Pràctiques de camp/sortides |
Es realitzaran visites a empreses relacionades amb l'assignatura i conferències vinculades amb el món de la producció |
|
Descripció |
Es recomana que l'alumne que vagi fent un seguiment amb el professor durant el desenvolupament del treball |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Es valorarà el coneixement sobre el tema preparat i la capacitat de transmetre les idees a la resta de la classe |
10% |
Debats |
Defensar les idees exposades amb conceptes clars i raonats. Mantenir un debat amb la resta de la classe |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els exercicis que es facin durant les classes i que es recomanin com a feines per casa es valoraran positivament per la nota final |
+5% |
Treballs |
Els treballs realitzats s'hauran d'entregar per escrit una setmana. Es valorarà el contingut i que s'adeqüi a l'assignatura |
25% |
Pràctiques de camp/sortides |
Es considerarà l'assistència i els resums entregats sobre les visites realitzades |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Hi haurà un examen parcial eliminatori de la part de teoria |
20% |
Proves pràctiques |
Hi haurà un examen parcial eliminatori de la part pràctica |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
WOLFGANG REISIG, A Primer in Petri Net Design, Springer-Verlag, 1992
HANNAM, Roger, Computer Integrated Manufacturing, Adison-Weslwy, 1996
REMBOLD, U., NNJAI, B.O. y STORR, A., Computer integrated manufacturing and engineering, Sense especificar editorial, 1994
CUATRECASAS, Lluis, Diseños de procesos de producción flexible, TPG-Hoshin, 1996
J. RIDDERSTRALE, K. NORDSTROM, Funky Business, Prentice Hall, 2000
J. RIDDERSTRALE, K. NORDSTRÖM, Karaoke Capitalism, Prentice Hall, 2004
E.M. GOLDRATT, La Meta, Diaz de Santos, 1993
SILVA, Manuel, Las redes de Petri en la automática y la informática, Editorial AC, 1985
VOLLMANN, T.E., BERRY W.L. and WHYBARK, D.C., Manufacturing Planning and Control Systems, Irwin, 2nd edition, 1998
A. GUASCH, M.A. PIERA, J. CASANOVAS, J. FIGUERES, Modelado y simulación, Edicions UPC, 2002
JAMES L. PETERSON, Petri Net Theory and the modeling of systems, Prentice Hall, 1981
RENÉ DAVID AND HASSANE ALLA, Petri Nets and Grafcet, Prentice Hall, 1992
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|