Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A8 |
Dissenyar els accionaments necessaris per actuar sobre un procés en funció dels sistemes de control implementats. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
1 Analitzar mecanismes d'aplicacions industrials
|
A2
|
|
C1 C5
|
2 Modelitzar una cadena cinemàtica
|
|
B3
|
|
3 Identificar problemes d'accionaments mecànics
|
|
B3
|
|
4 Calcular la resposta cinemàtica d'un mecanisme
|
A1
|
|
C1
|
5 Calcular la resposta dinàmica d'un mecanisme |
A13
|
B9
|
C2
|
6 Conèixer les diferents solucions que ofereix el mercat de mecanismes standard
|
|
|
C1
|
7 Cercar solucions formant part d'un equip de treball
|
|
B3 B5
|
|
8 Dissenyar accionaments mecànics que responguin a una necessitat industrial |
A8
|
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Màquines i mecanismes |
1.1 Introducció
1.2 Definicions
1.3 Classificació dels parells cinematics
1.4 Representació simbòlica dels elements
1.5 Esquematització. Modelització
1.6 Exercicis resolts
1.7 Exercicis per resoldre
|
Mobilitat |
2.1 Introducció
2.2 Tipus de moviment d’un mecanisme
2.3 Graus de llibertat.
2.3.1 Determinació dels graus de llibertat
2.3.2 Redundàncies
2.4 Mecanismes plans
2.4.1 Llei de Grashof
2.4.2 Inversió cinemàtica
2.4.3 Punt mort
2.4.4 Avantatge mecànic
2.5 Funcionament del programa WinMec
2.6 Exercicis resolts
2.7 Exercicis per resoldre
|
Cinemàtica de mecanismes (I) |
3.1 Introducció
3.2 Posició i desplaçament
3.2.1 D’un punt
3.2.2 Del sòlid
3.3 Velocitat
3.3.1 D’un punt
3.3.2 Del sòlid
3.4 Mètode de les velocitats relatives
3.4.1 Entre dos punts
3.4.2 D’una baula
3.5 Cinema de velocitats
3.6 Exercicis resolts
3.7 Exercicis per resoldre |
Cinemàtica de mecanismes (II) |
4.1 Introducció
4.2 Velocitat de rotació
4.2.1 Definició de CIR
4.3 Teorema dels 3 centres o de Kennedy
4.3.1 Aplicació a parells superiors
4.4 Acceleracions
4.4.1 Acceleració d’un punt
4.4.2 Acceleració de dos punts d’un sòlid rígid
4.4.3. Polígon d’acceleracions
4.5 Exercicis resolts
4.6 Exercicis per resoldre
|
Estudi de forces (Estàtica) |
5.1 Introducció
5.2 Forces. Tipus de forces. Representació
5.3 Moment d’una força.
5.4 Tipus de lligadures
5.5 Equilibri estàtic
5.5.1 D’un punt
5.5.2 D’un sòlid
5.5.3 D’un sistema de sòlids
5.6 Forces de fregament
5.7 Mètode de les potències virtuals
5.8 Exercicis resolts
5.9 Exercicis per resoldre |
Dinàmica de mecanismes |
6.1 Introducció
6.2 Dinàmica del punt
6.3 Dinàmica del sòlid rígid
6.3.1 Moviment pla d'un sòlid
6.3.2 Principi de D’Alambert. Equilibri dinàmic
6.4 Mètode de les potències virtuals
6.5 Reducció dinàmica a un punt
6.6 Reducció dinàmica a un eix
6.7 Exercicis resolts
6.8 Exercicis per resoldre |
Transmissió del moviment (Engranatges i lleves) |
.1 Introducció
7.1 Tipus d’engranatges
7.2 Paràmetres que caracteritzen un engranatge
7.3 Trens d’engranatges
7.4 Engranatges epicicloidals
7.5 Mecanismes de lleves
7.5.1 Estudi tipològic
7.5.2 Anàlisis cinemàtica
7.5.3 Disseny de lleves
7.6 Funcionament del programa Dynacam
7.7 Exercicis resolts
7.8 Exercicis per resoldre
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
4 |
4 |
Treballs |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
3 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i el seu desenvolupament i avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica d’un tema i resolució de problemes associats a tall d’exemple |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes proposats pel professor aplicació directa dels coneixements teòrics exposats, de forma autònoma o col·lectiva
|
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes de forma autònoma i individual per a ser lliurats al professor, que els corregirà i avaluarà |
Pràctiques a través de TIC |
resolució de problemes amb programes de disseny especialitzats |
Treballs |
Disseny d'una lleva per diferents mètodes |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
atenció al despatx 207 |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes de forma autònoma i individual per a ser lliurats al professor, que els corregirà i avaluarà |
15 % |
Pràctiques a través de TIC |
Inclòs en la resolució de problemes anterior. |
imprescindible |
Treballs |
Projecte on es dissenyarà un mecanisme |
15% |
Proves pràctiques |
Examen sobre problemes |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves sobre diferents preguntes curtes vinculades al temari |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Simón, A., Fundamentos de teoria de máquinas, Editorial Bellisco, 0
Beer - Johnston, Mecánica vectorial para ingenieros - Estática, McGraw Hill, 0
Shigley, J. E., Teoria de máquinas y mecanismos, McGraw Hill, 0
Cardona, Salvador, Teoria de màquines, Edicions UPC, 0
|
|
Complementària |
, , ,
Calero, Roque, Fundamentos de mecanismos y máquinas para ingenieros, McGraw Hill, 0
Mabie-Reinholtz, Mecanismos y dinámica de maquinária, Editorial Limusa, 0
, www.winmecc,com, , 0
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CONTROL I PROGRAMACIÓ DE ROBOTS/17022004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|