DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura FRANCÈS I Codi 17022204
Ensenyament
Enginyeria en Automàtica i Electrònica Industrial (1998)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Francés
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Adreça electrònica immaculada.rius@urv.cat
Professors/es
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Web
Descripció general i informació rellevant Assolir un nivell bàsic de llengua francesa, en una doble perspectiva de comprensió i comunicació (oral i escrita) relacionada amba l'àmbit de la tecnologia.

Competències
Codi  
A14 Redacció de documentació tècnica (plecs de condicions, pressupostos...).
B1 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Assolir un nivell bàsic de llengua francesa, en una doble perspectiva de comprensió i comunicació (oral i escrita). A14
B1
B4
C1
Utilitzar la llengua francesa en la comunicació oral i escrita. A14
B4
C1
Reconèixer i utilitzar correctament els adjectifs possessis i els adjectifs démonstratifs. B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar els articles définis, indéfinis, partitifs et contractés. B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar adverbes i prépositions de lieu et de quantité. B1
B3
C1
Reconèixer i utilitzar de forma correcta els nombres cardinaux, ordinaux, fractions et pourcentages. B1
B3
C1
Reconèixer i saber utilitzar el pronoms personnels: sujet, objet direct et objet indirect. B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar els verbs: 1er groupe (-ER), 2e groupe (finir, remplir, fournir, choisir,...) et 3e groupe (avoir, être, repondre, entendre, attendre, vouloir, voir, recevoir, pouvoir, falloir, faire, dire, devoir, mettre, prendre et composés, suivre,venir, partir, sortir, tenir et verbes en -UIRE); présent d'indicatif, impératif, imparfait, passé composé (auxiliaire être ou avoir) participes passés, futur simple (régulier et irrégulier). B1
B3
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar el vocabulari de les mesures, quantités, formes, matériaux et textures. B1
B4
C1
Reconéixer i utilitzar de forma correcta el lèxic de les présentations, vocabulaire sur sciences et thechniques (le téléphone, la communication: télécopie, minitel, informatique et ordinateur, magnétoscope) et lexique des textes sur l'énergies renouvelables. B1
B4
C1

Continguts
Tema Subtema
Lexic les présentations, vocabulaire sur sciences et techniques, le téléphone, la communication: télécopie et le minitel, informatique et ordinateur, les modes d'emploi, lexique des textes sur les énergies renouvelables.
Punts gramaticals les articles, les adverbes de quantite, les adjectifs possessifs, les adjectifs démonstratifs, les nombres, les pronoms personnels, les prépositions de liue, verbes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
29 29 58
Presentacions / exposicions
0.5 0.5 1
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
26 30 56
Debats
3 3 6
Resolució de problemes, exercicis
0 20 20
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 5 7
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa i metodologia.
Sessió Magistral Explicació de conceptes teòrics sobre la llengua francesa.
Presentacions / exposicions L'alumne haurà de fer una breu exposició oral d'un tema determinat, prèvia preparació a classe i a casa.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d'exercicis pràctics per tal de dur a terme l'aplicacició dels conceptes teòrics treballats a classe. Realització d'audicions en francés.
Debats Els alumnes participaran en debats sobre temes escollits que es faran a classe per tal de exercitar l'expressió oral.
Resolució de problemes, exercicis Realització d'exercicis de comprensió i d'expressió escrita.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Descripció
Pots posar-te en contacte amb mi a través del correu electrònic immaculada.rius@urv.net o bé al despatx 351.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions L'expressió oral i la coherència de les idees expressades. 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El reconeixement i l'ús correcte de les unitats de la llengua francesa treballades a classe. 10%
Debats L'expressió oral i la coherència de les idees expressades. 10%
Resolució de problemes, exercicis La comprensió escrita de textos francesos de la meteixa dificultat dels treballats a classe. L'expressió escrita en general. 20%
Proves objectives de preguntes curtes La correcció de la resposta donada a les preguntes plantejades 40%
Altres

La comprensió oral d'enregistraments o lectures.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A l'hora d'avaluar es tindran en consideració els textos o exercicis d'expressió i comprensió escrita que l'alumne hagi presentat per a ser corregits per la professora.


Fonts d'informació

Bàsica H. Mink, Dictionnaire Technique. Diccionario Técnico Français-Espagnol/ Espagnol-Français, Herder, 2000
Grégoire, M; Thiévenaz, O., Grammaire progressive du français avec 600 exercices, Niveau Débutant-Niveau Intérmediaire, CLE Internacional, 2003

Complementària , Sciences et Avenir, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana fer lectura de textos o revistes en francès -tot fent lectura en veu alta d'alguns fragments- així com fer audicions en francès: música, emisores de ràdio, televisió, etc.