Codi |
|
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
Objectius |
Competències |
Assolir un nivell bàsic de llengua francesa, en una doble perspectiva de comprensió i comunicació (oral i escrita). |
|
B1 B4 B5
|
C1 C3 C4
|
Utilitzar la llengua francesa en la comunicació oral i escrita. |
|
B4 B5
|
C1 C3 C4
|
Reconèixer i utilitzar correctament els adjectifs possessifs i els adjectifs démonstratifs. |
|
B1 B4
|
C1
|
Reconèixer i saber utilitzar els articles définis, indéfinis, partitifs et contractés. |
|
B1 B4
|
C1
|
Reconèixer i saber utilitzar adverbes i prépositions de lieu et de quantité. |
|
B1 B3
|
C1
|
Reconèixer i utilitzar de forma correcta els nombres cardinaux, ordinaux, fractions et pourcentages. |
|
B1 B3
|
C1
|
Reconèixer i saber utilitzar els pronoms personnels sujet i els pronoms personnels toniques |
|
B1 B4
|
C1
|
Reconèixer i saber utilitzar els verbs avoir, être, faire, aller, així com els verbs del 1er groupe (-ER), 2e groupe (-IR)model finir i 3e groupe (-IR, -RE, OIR) ; en present d'indicatiu i imperatiu |
|
B1 B3 B4
|
C1
|
Reconèixer i saber utilitzar el vocabulari de les mesures, quantités, formes, matériaux et textures. |
|
B1 B4
|
C1
|
Reconéixer i utilitzar de forma correcta el lèxic de les présentations, la description, la journée, vocabulaire sur sciences et thechniques, le téléphone, la communication, l'informatique et lexique des textes sur l'énergies renouvelables. |
|
B1 B5 B8
|
C1 C2
|
Reconèixer i utilitzar la négation et l'interrogation |
|
B1 B4
|
C1
|
Reconèixer i saber utilitzar correctament el nom i l'adjectif |
|
B1 B4
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Lexic |
la journée, les présentations, la description, les textures, formes et matériaux, vocabulaire sur sciences et techniques, le téléphone, la communication, l'informatique et lexique des textes sur les énergies renouvelables. |
Punts gramaticals |
articles, nom, adjectif, adverbes de quantité, adjectifs possessifs, adjectifs démonstratifs, nombres, pronoms personnels sujet, prépositions de lieu, verbes, l'interrogation et la négation. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
30 |
56 |
Debats |
|
3 |
3 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa i metodologia. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics sobre la llengua francesa. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'exercicis pràctics per tal de dur a terme l'aplicacició dels conceptes teòrics treballats a classe. Realització d'audicions en francés. |
Debats |
Els alumnes participaran en debats sobre temes escollits que es faran a classe per tal de exercitar l'expressió oral. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'exercicis de comprensió i d'expressió escrita. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Pots posar-te en contacte amb mi a través del correu electrònic immaculada.rius@urv.net o bé al despatx 351. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El reconeixement i l'ús correcte de les unitats de la llengua francesa treballades a classe. |
20% |
Debats |
L'expressió oral i la coherència de les idees expressades. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
La comprensió escrita de textos francesos de la meteixa dificultat dels treballats a classe. L'expressió escrita en general. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
La correcció de la resposta donada a les preguntes plantejades |
40% |
Altres |
La comprensió oral d'enregistraments o lectures. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'hora d'avaluar es tindran en consideració els textos o exercicis d'expressió i comprensió escrita que l'alumne hagi presentat per a ser corregits per la professora. |
Bàsica |
H. Mink, Dictionnaire Technique. Diccionario Técnico Français-Espagnol/ Espagnol-Français, Herder, 2000
Grégoire, M., Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau débutant, CLE Internacional, 2001
, Diccionari francès-català/català-francès, Barcelona, Enciclopèdia Catalana (2 volums), ,
|
|
Complementària |
, Sciences et avenir (revista en llengua francesa que es rep periòdicament a la biblioteca), ,
, le français en ligne, le point du FLE, TV5Monde, French Online, le conjugueur..., ,
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana llegir textos originals en llengua francesa -tot fent lectura en veu alta d'alguns fragments- a més de consultar a Internet pàgines escrites en francès.
També es convenient fer audicions en francès: música, emisores de ràdio, televisió, etc.
Recordeu que a la biblioteca es rep la revista francesa Sciences et avenir.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|